Mint azt mostanra már mindenki tudhatja, január 15-én megszűnik az Ügyfélkapu, melyet követően január 16-ától pusztán felhasználónév és jelszó segítségével nem lehet majd belépni az olyan felületekre, mint az EESZT, a magyarorszag.hu, az eSZJA, az ONYA és a többi, ügyintézésre szolgáló állami oldal.
A hosszú éveken át használt megoldás helyett két lehetőség áll rendelkezésünkre: az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgárság Program. Az előbbi lényegében ugyanaz, mint az Ügyfélkapu, csak kiegészítve a kétfaktoros azonosítással. A kódgeneráló alkalmazások 30 másodperces időlimitje azonban sokaknak problémát okozott, így a szoftvergyártó Idomsoft Zrt. közölte:
január 14-től már nemcsak okostelefonos vagy webes hitelesítő alkalmazások használatával, hanem e-mailes visszaigazoló kóddal is megtörténhet az Ügyfélkapu+-azonosítás”.
Az olvasói visszajelzések alapján azonban az új lehetőség bevezetése kedd délelőtt még nem történt meg, a hírek szerint regisztrációkor még mindig csak az autentikátort kínálja fel az oldal. Az egyik, regisztrálni próbáló levélíró elmondása szerint az ügyintéző ezt mondta neki:
A mai naptól van erre lehetőség, de még szíves türelmét szeretnénk kérni az élesedésével kapcsolatban.
Kérdéseinkkel megkerestük az Idomsoft Zrt.-t is, azonban cikkünk megjelenéséig nem érkezett válasz. Amint jelezték, mi okozza a fennakadást, cikkünket frissítjük.
The post Ügyfélkapu+: baj van az e-mailes azonosítással first appeared on 24.hu.