Két nappal az Ügyfélkapu megszűnése előtt a fejlesztésért felelős Idomsoft Zrt. elérhetővé tette, hogy a kétfaktoros azonosítást igénylő Ügyfélkapu+ belépési megoldáshoz autentikációs szoftver helyett e-mailben érkező kód is használható legyen, egy nappal a megszűnés előtt pedig végre működik is ez a lehetőség. Korábbi cikkeinkhez hasonlóan most azt vesszük át lépésről-lépésre, hogyan állítható be, hogy e-mailben kapjuk meg belépéshez szükséges azonosítót.
Ha még nincs Ügyfélkapu+ regisztrációnk:
Az ugyfelkapu.gov.hu oldalon kattintsunk a Bejelentkezés gombra.
Válasszuk ki az Ügyfélkapu opciót, és adjuk meg az Ügyfélkapuhoz tartozó felhasználónevet és jelszót.
A betöltődő oldalon válasszuk az Ügyfélkapu+ igénylése e-mailes kóddal lehetőséget.
Az új lapon ismét meg kell adni az Ügyfélkapu jelszavát, majd rá kell kattintani a Megerősítő kód küldése gombra. Ezt követően megjelenik egy újabb ablak, ahová az e-mailben érkező kódot kell megadni.
Ellenőrizze az e-mail fiókját, ahová érkeznie kell egy Ügyfélkapu+ igénylés – Megerősítő kód tárgyú levélnek. Ebből a levélből másolja ki az ott szereplő kódot.
A kódot másolja be a 4. pontban említett felugró ablakba, majd nyomja meg a Megerősítés gombot.
Az előző lépéssel befejeződött a folyamat, az e-mailes hitelesítés beállításáról ezt követően érkezni fog egy megerősítő levél Sikeres Ügyfélkapu+ igénylés tárggyal.
Nyissa meg bármelyik állami szolgáltatást (EESZT, eSZJA, magyarorszag.hu stb.), ahová szeretne belépni.
Válassza ki az Ügyfélkapu+ e-mailes kóddal opciót.
Az új lapon adja meg a felhasználónevét és jelszavát, majd kattintson a Bejelentkezés gombra.
A betöltődő új lapon látni fogja a felhasználónevét, illetve egy háromjegyű kódot. Utóbbi a munkamenet-azonosító, ezzel semmit nem kell tennie.
Az e-mail fiókját megnyitva kapnia kell egy Ügyfélkapu+ hitelesítő kód tárgyú levelet, aminél szintén szerepel egy, a 4-es pontban említett munkamenet-azonosító, amennyiben ez ugyanaz, mint a 4-es pontban szereplő kód, úgy másolja ki a levélben található hatjegyű azonosítót.
A választott állami szolgáltatás oldalára visszalépve a megfelelő mezőbe másolja be a hatjegyű azonosítót, majd kattintson a Bejelentkezés gombra.
A folyamatnak vége, kezdődhet az ügyintézés.
Ha már van Ügyfélkapu+ regisztrációnk:
Az ugyfelkapu.gov.hu oldalon kattintsunk a Bejelentkezés gombra.
Válasszuk ki az Ügyfélkapu+ opciót, adjuk meg a felhasználónevet és jelszót, nyomjuk meg a Bejelentkezés gombot, majd a megjelenő mezőbe írjuk be a korábban választott autentikációs szoftverben megjelenő/generált kódot.
Az új lapon válasszuk az Ügyfélkapu+ igénylés e-mailes kóddal opciót.
A betöltődő új oldalon ismét adja meg a jelszavát, majd rá kell kattintani a Megerősítő kód küldése gombra. Ezt követően megjelenik egy újabb ablak, ahová az e-mailben érkező kódot kell megadni.
Ellenőrizze az e-mail fiókját, ahová érkeznie kell egy Ügyfélkapu+ igénylés – Megerősítő kód tárgyú levélnek. Ebből a levélből másolja ki az ott szereplő kódot.
A kódot másolja be a 4. pontban említett felugró ablakba, majd nyomja meg a Megerősítés gombot.
Az előző lépéssel befejeződött a folyamat, az e-mailes hitelesítés beállításáról ezt követően érkezni fog egy megerősítő levél Sikeres Ügyfélkapu+ igénylés tárggyal.
Korábbi cikkeink a témában:
Ügyfélkapu+ beállítása okostelefonnal (DÁP és Google Hitelesítő).
Ügyfélkapu+ beállítása okostelefon nélkül (Verifyr).
Ügyfélkapu+ beállítása okostelefon nélkül (TOTP.APP).
DÁP: Van miért tartanunk a digitális állampolgárságtól?
The post Ügyfélkapu+: így használható e-mailes hitelesítéssel first appeared on 24.hu.