Újabb webshop indított előfizetést, érdemes rá pénzt áldozni?

Romániában régóta elérhető, nálunk idáig kellett várni az Emag Geniusra. Mit tud a webáruház exkluzív hűségprogramja?

Mi történt? Nemrég itthon is elindította a romániai székhelyű Emag a Genius nevű előfizetéses szolgáltatást. Az exkluzív előnyöket nyújtó program a szomszédban már több éve fut, a magyarországi indulást már 2022-ben megerősítette a Forbes.hu-nak a romániai ügyvezető, Tudor Manea, amikor meglátogattuk a webáruház bukaresti raktárát.

Miért fontos ez? A magyar Emag-üzletág életében szintlépést jelentett a közel 120 ezer négyzetméteres logisztikai központ átadása Dunaharasztin. Ami a kiszállítást illeti, az egynapos kézbesítés és a csomagautomatás szolgáltatás jelentősen fejlődött az elmúlt időszakban. Májusban a kisállatbolt kategória is élesedett a webplázán, és már több mint 8 millió terméknél választhatjuk ki az áruhitelre történő vásárlásának lehetőségét.

Több ebből

Íme, a magyar társkereső, ahol nincs szex, de mindent a nő fizet
Ilyet is ritkán látni: szlovákiai magyarok árulnának olcsó laptopot Indiában

Mire jó? A Forbes.hu-hoz eljuttatott közlemény szerint az Emag Genius-felhasználók itthon több mint hatmillió termék közül választhatnak ingyenes szállítással, például tisztítószert, divatcikket, fogyasztási és szépségápolási cikkeket.

Geniussal a bruttó 3990 forint feletti értékű, a programban megjelölt termékeket az ország 850 csomagautomatájából ingyenenesen lehet átvenni. 8990 forint feletti értékű rendeléseknél a házhozszállítás is ingyenesen elérhető az előfizetők számára.

A hűségprogramban Genius Deals néven hetente frissülő exkluzív kedvezmények is futnak.

Mennyi az annyi? Az éves előfizetési díj 4 990 forint (havi opció nincs), a webshop szerint ez öt csomagautomatás átvétel díjának felel meg. Családi opcióval plusz egy felhasználóval lehet bővíteni az előfizetést, utóbbinak nincs extra költsége. A szolgáltatás országszerte elérhető, és az ügyfelek tíz megrendelés erejéig, legfeljebb hat hónapon át ingyenesen ki is próbálhatják azt.

Kontextus. Természetesen nem az Emag az első, aki a magyar e-kereskedelem éllovasai közül előfizetéses csomagot indított.

A konkurens Alzától a Kifli.hu online szupermarketen át a gyorsfutárcégekig (Wolt, Foodora) egyre gyakoribbak az ehhez hasonló prémium szolgáltatások. Könnyű velük hűséget építeni az online rendelésre fogékonyabbakkal, aki mondjuk heti szinten vásárol online, annak tényleg megérheti előfizetéssel spórolni.

Az már más kérdés, hogy eseti felhasználóként is érdemes-e pénzt áldozni ilyesmire, és ezzel tovább dagasztani a havi digitális rezsit, ami, ha nem figyelünk rá, észrevétlenül futhat fel sok ezer, vagy akár több tízezer forintra.

Korábban. „A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt” indított nemrég eljárást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Emag ellen. Nem ez az első ilyen jellegű eset, 2021-ben a GVH 200 millió forintos pénzbírságot és 4 milliárd forint értékű jóvátétel vállalását szabta ki a cégcsoportra, majd az utóvizsgálatok során feltárt hiányosságokra hivatkozva további 50 millió forinttal bírságolt.

2023 meglepetéshíre? A cégcsoportból tavaly szálltak ki a magyar résztulajdonosok, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula, az okokról és a folytatásról a Forbes.hu-nak meséltek.

The post Újabb webshop indított előfizetést, érdemes rá pénzt áldozni? appeared first on Forbes.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed