A brit Autocar magazin értesülései szerint egyesíti az EQS és S-osztály modelleket a Mercedes-Benz a következő generációval. Ez egyrészről annak is egyértelmű bizonyítéka, hogy a BMW választott jobb villanyautó-stratégiát, amikor egy közös modellként, szinte azonos külsővel vezette be az új 7-es sorozat hagyományos és elektromos változatait. Másrészről arra is rámutat, hogy a villanyautó-vásárlók sem feltétlenül futurisztikus, minden téren formabontó, tanulmányautó-szerű modellekre vágynak, hanem ugyanolyan autókra, mint eddig, csak benzin vagy gázolaj helyett lehetőleg árammal menjenek.
Fontos viszont megjegyezni, hogy a jelenlegi S-osztály és az EQS is velünk marad még egy jó ideig az Autocar jelentése szerint, mindkettő kap még egy ráncfelvarrást a következő generációs S-osztály érkezése előtt. Ola Källenius, a Mercedes-Benz Group vezérigazgatója azonban kiemelt egy olyan részletet is, ami jelentősen különbözik a BMW forgatókönyvétől. Műszaki alapok terén továbbra is különbözni fog ugyanis az elektromos és a belsőégésű motoros S-osztály, az előbbi az MB.EA Large platformra épül majd, míg az utóbbi a jelenlegi MRA padlólemez továbbfejlesztett változatát kapja majd. Ezáltal a méretek és arányok – a jelenlegi 7-es sorozattal ellentétben – valószínűleg továbbra is különböznek majd, ám szinte biztosan hasonló dizájnt és rengeteg közös alkatrészt hoz majd a stratégiaváltás.