A nagy hatótávolságú, 2024-es gyártású Bombardier Global 6500-as repülőgép a kategóriája egyik csúcsmodellje. A 17 utas szállítására alkalmas jet 960 km/h-ás utazósebességgel hasíthatja az eget, és akár 12223 km-es utat tehet meg egyetlen tankolással, leszállás nélkül.
Mi történt? A vadonatúj, budapesti székhelyű, osztrák OE-LOT lajstromjellel ellátott privát jet külsőre szinte megegyezik a korábban Mészáros Lőrinc és más NER-es vállalkozók által használt OE-LEM jelzésű Bombardier Global 6000-rel. A 2024-es gyártású magánrepülő azonban a gépcsalád egy nagyobb hatótávolságú, 6500-as típusjelzésű változata. Az ára 56 millió dollár, azaz 22 milliárd 120 millió forint, írta meg az Átlátszó.
Nem tudni, hogy pontosan kié. A magángép – az útvonaladatai szerint – 2024. szeptember 4-én hagyta el a kanadai gyárat, és repült át Montreálból először Bécsbe, majd pár nappal később onnan Budapestre. A magyar főváros nemzetközi repülőtere azóta is bázisa a privát jetnek: innen indul útnak, és ide is érkezik vissza.
Mindez arra utal, hogy az OE-LOT lajstromjelű gépet – valamilyen pénzügyi konstrukcióban – Budapesten „vette” valaki, amely abból is sejthető, hogy a repülőnek több olyan útja is volt, amikor egy vagy akár több mint két hétig külföldön maradt az utasával. Ez pedig egyértelműen azt mutatja, hogy nem egyszerű, alkalmi bérlésről van szó: a privát jetet ilyekor a „tulajdonos” vagy hozzá köthető személyek használják.
Valószínűleg NER-es az illető. A jethez már több alkalommal repült a Mészáros-féle helikopter, októberben pedig pár óra különbséggel jött haza a NER-es kötődésű OE-HUG jelű repülővel Bordeaux-ból, ahol a Mészáros borászának nevezett Kalocsai Lászlónak a cége rendelkezik szőlőbirtokkal és szállodával. Az OE-LOT több alkalommal is heteket töltött külföldön az utasaira várva, ami egyértelműen azt jelzi, hogy nem bérelt járat, hanem valakinek az érdekeltségébe tartozik.
The post Valaki már megint vett egy 22 milliárdos magángépet appeared first on Forbes.hu.