Már az első kanyarban jött a dráma a szezonzáró Formula-1-es Abu-Dzabi Nagydíjon. Az élről a két McLaren vághatott neki az 58 körös futamnak, ám ez az állapot nem sokáig tartott, hiszen a 4. helyről rajtoló Verstappen kiforgatta Piastrit, aki visszaesett a mezőny végére – a holland később 10 másodperces büntetést kapott a manőverért. Norris gond nélkül ellógott az élen, ám mielőtt elkezdhette volna kiépíteni az előnyét, jött a virtuális biztonsági autó, ugyanis Pérez Red Bullja egy kört sem bírt ki. A McLaren amiatt is aggódhatott, hogy a mezőny végéről rajtoló Leclerc a nyolcadik helyre zárkózott.
Az újraindítás után Norris simán elhúzott, mögötte Sainz körözött, míg a harmadik helyen a bombaformában vezető Gasly haladt. Leclerc a nyolcadik körre már a hetedikként fordult, míg Piastri továbbra is pontszerző helyeken kívül haladt, ráadásul vizsgálat alá vonták, mivel az újraindítás után felöklelte Colapintót, lassú defektet okozva az argentinnak. Végül Verstappenhez hasonlóan az ausztrál is 10 másodpercet kapott.
A 13. körre fordulva Norris előnye már 3,5 másodpercre nőtt Sainz Ferrarijával szemben, viszont Leclerc folyamatos előzéseinek köszönhetően ekkor már az 5. helyen haladt, így a tempója alapján úgy tűnt, simán felzárkózhat a 3. helyig, amelyet továbbra is hősiesen tartott Gasly Russell előtt.
A mezőny hátsó traktusa viszonylag hamar megejtette az első cseréjét, az élmenők viszont egészen a 27. körig kivártak. Miután a McLaren és a Ferrari is cserélt Norris és Sainz között megfeleződött a különbség. A futam ezen pontján már csak Verstappen és Hamilton nem volt kint – igaz, utóbbi kemény keverékű abroncsokon rajtolt.
15 körrel a vége előtt Norris ismét elkezdte kiépíteni az előnyét Sainz előtt, aki mögött a kiállások után már csapattársa, Leclerc haladt. Bár Piastri továbbra is a pontszerző helyeken kívül körözött, úgy tűnt, csak egy technikai hiba akadályozhatja meg a McLarent abban, hogy 1998 után ismét megszerezzék a konstruktőri világbajnoki címet.
Az élen végül nem is történt változás, Norris magabiztosan szerezte meg a futamgyőzelmet, ezzel együtt a McLaren konstruktőri világbajnoki címét. Mögötte az utolsó ferraris versenyét teljesítő Sainz jött be, míg a dobogó alsó fokára a 19. helyről rajtoló Leclerc állhatott fel. Negyedikként Hmiltont intette le a kockás zászló, csapattársa 5. lett. Verstappen a büntetéssel együtt is hatodikként végzett, a pontszerzők listáját pedig Gasly, Hülkenberg, Alonso, és Piastri teszi teljessé.
Pilóták
Pontszám
Csapatok
Pontszám
1.
Verstapen
437
1.
McLaren
666
2.
Norris
374
2.
Ferrari
652
3.
Leclerc
356
3.
Red Bull
589
4.
Piastri
292
4.
Mercedes
468
5.
Sainz
290
5.
Aston Martin
94
6.
Russell
245
6.
Alpine
65
7.
Hamilton
223
7.
Haas
58
8.
Pérez
152
8.
RB Honda (VCARB)
46
9.
Alonso
70
9.
Williams
17
10.
Gasly
42
10.
Sauber
4