Nagy a baj a Volkswagennél, olyan mértékűre zsugorodott a profit, hogy már a gyárak sincsenek biztonságban. Az első áldozat szinte biztosan a brüsszeli Audi üzem lesz, de több német Volkswagen egység sorsa is erősen kérdéses. A globális kép sem fest jobban, Kínában is átszervezésre van szükség.
A VW az üzemet közösen üzemeltette a SAIC vállalattal, amellyel régóta partnerségi viszonyt ápol. Az eladó táblát nem csak termelési épületekre, hanem két tesztpályára is kitűzték. A vevő az állami tulajdonban lévő Shanghai Motor Vehicle Inspection Certification (SMVIC), akik ugyan autót nem gyártanak, viszont ellenőriznek és engedélyeznek, így a teszteléshez kifejezetten jól jönnek a pályák.
A Volkswagen értelemszerűen ott kezdte a karcsúsítást, ahol a legkevésbé fáj. A tizenegy éves egység immár öt éve nem termel, a létszám sem jelentős, mindössze 200 fő, őket egytől-egyig átveszi az új tulajdonos. Ettől függetlenül a Volkswagen kínai jelenléte és a SAIC partnerség nem szenvedett csorbát, sőt. A két vállalat meghosszabbította az együttműködését 2040-ig, a következő két évben kettő, az azt követő négyben pedig 16 új modell érkezhet a tervek szerint.