Nagy tervei vannak a Szegeden épülő gyárral a BYD-nek, mondta el az elektromosautó-gyártó vállalat ügyvezető alelnöke, Stella Li egy háttérbeszélgetésen, ahol több olyan témáról is beszélt, amelyek Magyarországot közvetlenül érintik.
A Vezess.hu írása szerint Li elmondta, nemcsak gyártóbázist tervezenek a Szegeden épülő új gyárba, az önvezetés kapcsán is szerepet fog kapni a helyszín, mivel 2026-ban kutatás+fejlesztési központot is létrehoznak itt. A fejlesztő központhoz pedig tesztpályát építenek.
Két fázisú gyárat terveznek: az első fázisban évi 150 ezer autó elkészítésére lesznek képesek, a második fázis ugyanennyit tesz majd hozzá, azaz maximum 300 ezer autót gyártanak majd Szegeden, ha teljesen felépül az üzem. A BYD képviselője megerősítette azt is, hogy akkumulátor összeszerelés is lesz az üzemben, de az ehhez szükséges cellák Kínából érkeznek majd, nem Szegeden gyártják őket.
Stella Li bejelentette azt is, hogy Budapestet teszik meg a BYD európai központjának, az erről szóló hivatalos bejelentés napokon belüle meg lehet.
A szakembert kérdezték arról az ügyről, amiről korábban lapunk is írt: egyes hírek szerint az Európai Unió vizsgálódik a szegedi beruházás körül, azzal a gyanúval, hogy a projekt kínai állami támogatásban is részesülhetett. Li ezeket az értesüléseket határozottan visszautasította.
Ez hamis hír. Semmiféle vizsgálatról nem tudunk. Nem indult ilyen
– szögezte le, hozzátéve, hogy ha Európában építenek létesítményt, egyébként is nagyobb anyagi támogatásokra számíthatnak az itteni országoktól, mint Kínától.
Végül cáfolta azokat az elképzeléseket is, hogy a jövőben komoly árversenybe kezdene a BYD Európában. Mint mondta, ők ugyanúgy pozicionálják a modelljeiket a piacon, ahogy minden más gyártó. „Ha öngyilkosok akarnánk lenni, akkor csökkentenénk az árat. Nem olcsó autók gyártójaként, hanem technológiai gyártóként pozícionáljuk magunkat” – tette hozzá.
The post A BYD egyik vezetője szerint semmi nem igaz abból, hogy az Európai Unió vizsgálja a szegedi beruházásukat first appeared on 24.hu.

