A Peugeot szerint a furgonosok a legkörnyezettudatosabb sofőrök

A Peugeot azért végzett kutatást, hogy jobban megértse a furgonvezetők szokásait az Egyesült Királyságban. A kutatás érdekes eredményekre jutott. Amikor arról kérdezték az autósokat, hogy miért választanak elektromos furgont vagy kisteherautót, a válaszadók több mint a fele a kisebb környezeti terhelést jelölte meg első okként. A leggyakoribb három indok egyébként a következőképp alakult: a környezetvédelmi felelősség (76%) volt, és csak ezt követte a vezetési élmény (63%), illetve az olcsóbb fenntartási költség (60%). Mindez összecseng azokra a kérdésekre adott válaszokkal, amelyeket az életmódról tettek fel a kérdezők. A furgont, kisteherautót vezetők ugyanis – legalább is az Egyesült Királyságban – szabadidejükben sokkal többet kerékpároznak (36%), mint a személyautós sofőrök (12%). Hasonlóképpen, ha csak kisebb távolságot kell megtenniük, akkor a haszonjárműves közösség nagyjából háromnegyede (76%) inkább gyalogol, szemben az elkényelmesedettebbnek tűnő személyautósokkal (64%). A környezeti tudatosság inkább jellemző a haszonjárművesekre, hiszen közel felük a tisztán elektromos hajtást a kevesebb emisszió miatt választja (47%), míg ez az arány a személyautósoknál csupán 27%.

Hirdetés

A kutatás azt is feltárta, hogy a haszongépjárművek vezetői környezetbarát gyakorlatokat folytatnak mindennapi életükben is; a megkérdezettek több mint háromnegyede (78%) szerint életmódjukat befolyásolja a fenntarthatóság és a környezet védelme. Az adatok azt mutatják, hogy a kisteherautók vezetőinek 56%-a, ha teheti, inkább gyalogol, mint vezet, közel egyharmaduk saját gyümölcsöt vagy zöldséget termeszt a kiskertjében, hétből egy pedig napelemeket vagy más megújuló energiaforrásokat használ. Mindezzel összhangban a kisteherautósok vezetési szokásai is sokkal megfontoltabbnak és környezettudatosabbnak tűnnek. Kétharmaduk, amíg lehet, lehúzott ablakkal hűti a kabint, szemben az autósokkal, akik közül csak 59% tesz így. Ha dugóban áll vagy parkol, akkor a furgonosok fele leállítja a motort, és ők azok, akik sokkal jobban figyelnek arra, hogy ne cipeljenek magukkal fölösleges súlyt. Ez persze valahol logikus is, hiszen kisteherautót többnyire vállalkozók vezetnek, nekik pedig a profitjuk egy részét viszi el a magasabb fogyasztás. Hogy a Peugeot adatai mennyire vetíthetők rá a magyar társadalomra, arról persze nekünk is csak sejtéseink lehetnek.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed