A reggeli séta előnyei

Amennyiben szeretnénk javítani az egészségi állapotunkat, akkor nincs is más dolgunk, mint egy kora reggeli sétára indulni. Mutatjuk is, hogy miért annyira egészséges a séta és miért fokozza jobban az egészséget, ha ezt a reggeli órákban tesszük meg.

A reggeli séta javítja az agy egészségét, a gondolkodási készséget, a memóriát, a tanulást, ezzel pedig csökkenhet a kognitív károsodások kockázata. A kora reggeli séta megakadályozhatja az életkorral összefüggő memóriacsökkenést is.

Egy reggeli félórás séta energiával töltheti fel a testet, amelyre szükség is van a nap folyamán, nem mellesleg csökkenti a stressz-szintet is, emellett pedig a test vérkeringését is fokozza. Egy tanulmány azt írta le, hogy a reggeli séta jelentősen csökkenteni tudja a kortizol, azaz a stresszhormon szintjét, illetve nyugalmat és boldogságot csempészhet az életünkbe.

A testmozgásnak ez a formája segíthet abban is, hogy több kalóriát égessen el a szervezetünk a nap folyamán, ez pedig csökkentheti a súlygyarapodás és az ehhez kapcsolódó egészségi kockázatokat. A gyaloglás mérsékelt intenzitású aerob testmozgásnak számít, amely valóban segít a kalória elégetésében.

Egy vizsgálatba nőket vontak be. A nők 12 héten keresztül heti 3 alkalommal 50-60 percet sétáltak. Ezeknek a nőknek nemcsak a derékkörfogatuk csökkent jelentősen, hanem a testzsírszázalékuk is. Tehát a rendszeres reggeli séta segíthet megszabadulni a hasi zsírtól is.

Ha állandóan megfázunk vagy fáradtak vagyunk, akkor is nagyon hasznos lehet a reggeli séta, mivel erősíti az immunrendszert és ezzel számos betegséget küzdhetünk le, emellett növeli az antitestek termelését. Ezek az antitestek észlelik azokat a kórokozókat, amelyek fertőzést és betegséget okoznak.

A gyaloglás szabályozza a vérnyomást, csökkenti a nyugalmi pulzusszámot, erősíti a szívizmot, ezek a hatások pedig megvédhetnek bennünket a szívbetegségektől. Már napi 15 percnyi mozgás is mintegy 15%-kal csökkentheti a szív- és érrendszeri megbetegedéseket.

A rendszeres gyaloglás a cukorbetegség kockázatait is jelentősen csökkenteni tudja. Napi 30 perces mozgás nagyon hatékonyan képes a vércukorszint szabályozására.

A napi szintű gyaloglás akár 7 évet is hozzáadhat az életünkhöz kortól, nemtől és testsúlytól függetlenül.

Az aktív életmód fokozhatja a melatonin, azaz egy természetes alváshormon hatásait, ami segíthet könnyebben elaludni. A reggeli séta segíthet a természetes cirkadián ritmus beállításában is, ami javítja az alvási ciklust, elősegítve az egészséges éjszakai alvást. A jó éjszakai alvás pedig éberebbé és energikusabbá varázsol bennünket.

A reggeli séta segíthet a testerő kialakításában is, ami a jó egyensúly fontos eleme. A gyaloglás, az erősítő edzés és a nyújtógyakorlatok kombinációja javítja az egyensúlyt és megakadályozza az eleséseket, amelyek nagyon gyakoriak lehetnek az életkor előrehaladtával.

A reggeli ágyból való felkelés sokszor nehéz lehet az izommerevség és az ízületi fájdalom miatt. A reggeli séta azonban védi az ízületeket az ízületek körüli izmok kenésével és erősítésével. Ahogy öregszünk, úgy egyre nagyobb az esélyünk a krónikus betegségek, például az ízületi gyulladás kialakulására, azonban a reggeli séta jó hatással van az ízületekre, csökkenti az ízületi gyulladás okozta fájdalmat, enyhíti a merevséget és a duzzanatot is.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed