Absolum teszt

Régmúlt verekedős játokait idézi az Absolum, aminek pont az egyik erőssége a gyengesége. Viszont, ha az utóbbitól picikét elvonatkoztatunk, akkor nyilvánvalóvá válik, hogy egy új klasszikus született.

Az Absolum helyszíne Talamh, melyet a varázslók által okozott mágikus kataklizma jóformán a földdel tett egyellővé. Ennek hatására, majd a pánikot kihasználva a Napkirály rabszolgasorsra taszította a varázslókat, miközben hatalma megtartása érdekében a fontosabb trónokra a hozzá hűséges uralkodókat helyezte. Ahogy Azra egyre inkább behálózza a birodalmat, egy nagyhatalmú varázslónő összehív egy mágusokból álló csapatot, hogy vessenek véget a gonosz zsarnok uralmának.

Az indie Dotemu a közelmúltban kiadott játékaival már bebizonyította, hogy igazán remek kezekben tartják őket. S ki tudja, talán a Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge vagy a Ninja Gaiden: Ragebound sikerén felbuzdulva ezúttal a francia fejlesztőcsapat szinte egymaga rittyentette össze az Absolumot, de persze a munkálatok során együttműködtek korábbi partnerükkel, a Streets of Rage 4-et jegyző Guard Crush Games-szel. Ami a megjelenés kapcsán mindenképpen újdonságnak számít, hogy aktuális tesztalanyunk a főleg terjesztésben acélos cég első eredeti IP-je.

Egy ízig-vérig beat’em up címmel van dolgunk, aminek létrejöttét olyan napjainkban is népszerű (retro) játékoknak köszönhetünk, mint mondjuk a Dungeons & Dragons: Chronicles of Mystara vagy a műfaj legnevesebb példánya, a Golden Axe. Ha valaki ismeri eme nagyszerű alkotásokat, valamennyire kapizsgálhatja, hogy az Absolum apropóján mivel áll szemben. A tisztázás kedvéért leegyszerűsítve a játszadozás azután veszi kezdetét, hogy a megfelelő karakter kiválasztása után hősünkkel a képernyő bal oldaláról a másik irányba haladva kiiktatjuk az összes rosszarcú bestiát. Csakhogy a mostani gameplayt megspékelték a manapság talán kicsit túltolt roguelite elemekkel, így a zsáner kvázi rogue‘em upra módosult.

Az ebből fakadó fejlődési rendszer a legfontosabb tényezője az Absolumnak és ahogy azt általában megszokhattuk, sokakban teljes joggal kiválthat valamiéle ellenszenvet. A halálból való (szüntelen) visszatérés a történet részét képezi, ugyanakkor az említett stílus olykor, főleg ugyebár a folyamatos fűbe harapásból fakadó veszteségekből adódóan megtöri az addig felépített folytonosságot. A pályákon mászkálva s a tovább haladásunk érdekében valamennyiszer minden egyes nemezisünket el kell gyepálnunk, aztán ha az aktuális képernyőn csak mi maradtunk talpon, tálcán kínálják a jól megérdemelt jutalmat. Vagyis a 2-3 lehetőségből mindig kiválaszthatjuk azt az egyetlen egy cuccot, legyen az HP és mana növelő, tüzes kard vagy tornádóval megspékelt bunyózás stb., aminek következtében harcosunk jól felépített ütőképességét túlvilágra kerülésünk után egy-kettőre elveszíthetjük.

De ilyenkor sem szabad búslakodnunk, hiszen ugyan másként, ám a főhadiszállásunkon is tápolhatjuk hősünket az addig kincsesládákból vagy akár az ellenségeinktől örökölt különféle valuták felhasználásával. Elsajátíthatunk például kombókat, tartósan növelhetjük az életerőnket, de az összesen négy különböző protagonista mind-mind egyéni talentummal és harcművészeti stílussal lett felruházva, vagyis valamennyijüket egyénileg spécizhetjük fel.

Az Absolum végigjátszható szolóban és helyi vagy online kooperatív módban egyaránt. Ha az egyik játékos előrébb tart a másiknál, abban az esetben mindig a legkorábbi mentéstől kezdődhet a csinnadratta. Két játékos esetében több haramiát püfölhetünk (sajnos gyakran olyan sokan rontanak nekünk, hogy az események követhetetlenné válnak) és az is segítséget jelenthet, hogy az egyik játékos kiesésekor a másik seperc fel tudja támasztani a másikat.

Kétség nélkül az idei év egyik meglepetése az Absolum. Hangulatában piszkosul erős, tele van változatos helyszínekkel és csak a gyakori önismétlés mivoltából válhat egy-kettőre kicsikét vontatottá, ugyanis, akárhányszor belevágunk a kalandba, mindig az legeslegelejétől kezdjük és az bizony sokadik nekifutásra álmosító tud lenni.

Pontszám: 8/10
Fejlesztő:
Dotemu, Guard Crush Games, Supamonks
Kiadó: Dotemu, Gamirror Games
Platform:
PC, PS4|5, Switch

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed