Tavaly közel 148 millió táblagép talált gazdára, mely 9 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ebből a tortából pedig ismét az Apple kapta a legnagyobb szeletet, csakúgy, mint az okostelefonok piacán.
Az Apple tavaly a becslések szerint 56,9 millió táblagép-szállítással és 38,6%-os piaci részesedéssel állt a dobogó legfelső fokán. A második helyen a Samsung végzett 27,8 millió szállított készülékkel és 18,8%-os részesedéssel a globális piacon, míg a Huawei 10,4 millió szállított készülékkel és 7,3%-os piaci részesedéssel a harmadik helyre tudott befutni. A Canalys által készített elemzés szerint az október-decemberi időszakban (IV. negyedév) összesen 39,9 millió darabot értékesítettek, ami 5,6%-os növekedést jelent 2023 IV. negyedévéhez képest.
A Lenovo alig maradt le a harmadik helyről a maga 10,4 millió szállított készülékével és 7,1%-os piaci részesedésével. A Xiaomi 9,2 millió szállított készülékkel és 6,2%-os piaci részesedéssel zárta az első öt helyezettet, miközben lenyűgöző, 73,1%-os éves növekedéssel büszkélkedhettek, ami arra is elég volt, hogy kiszorítsák az Amazont és Fire táblagépeit a globális top 5-ös listáról.

