Broken Sword – Shadow of the Templars: Reforged teszt

Nem törnénk pálcát a Broken Sword – Shadow of the Templars: Reforged készítői felett (kardot meg végképp), hiszen a jól ismert kalandjáték felújítása remekül sikerült.

Ha elhangzik, hogy klasszikus, grafikus, point-n-click kalandjátékok, akkor mindenki nagyjából ugyanarra a pár címre gondol. A LucasArts, vagy a Sierra On-Line remekműveire, esetleg a Legend of Kyrandia trilógiára, no meg persze a Broken Swordre. Mondjuk a Revolution Software-nek nem ez volt az első munkája (a Lure of the Temptress és a Beneath a Steel Sky is megelőzte térben és időben), de mégis talán a legsikeresebb és legemlékezetesebb, nem véletlenül lett hosszú sorozat belőle.


Általában a remasterekre nem szoktunk mostanság jókedvvel tekinteni, sok esetben sziktokszóvá is vált (pláne amikor pár éves játékokat látunk ilyen formában újra), ám a Broken Sword – Shadow of the Templars: Reforged esetében nagyon is létjogosultsággal bír. Az eredeti ugyanis csaknem 30 éve, 1996-ban jelent meg, s noha akkoriban abszolút state of the art hatással bírt, mára már természetesen közel sem nevezhető szépnek. Aminek viszont épp az ellenkezője igaz a felújításra. Remek munkát végeztek a fejlesztők, s habár hajlamos az ember rámondani, hogy “pont ilyenre emlékszem”, a 4K-s grafikáról egy gombnyomással könnyedén átválthatunk a korabelire és pontosan lemérhetjük a változást.


Változatlan maradt azonban a sztori, a játékmenet, sőt a párbeszédek is. Miért kell ennek örülni? Hát például mert egyszer már volt egy ráncfelvarrás, mégpedig a 2009-ben, de akkor nem sült el túl jól, hogy pont az utóbbiba, vagyis a dialógusokba belenyúltak Charles Cecilék, valamint új jelenetek és puzzle-ök is érkeztek, de a régi rajongók tetszését ez nem nyerte el túlságosan (mesterkéltnek hatottak). Éppen ezért most a tényleges eredeti lett a remaster alapja, újdonságnak legfeljebb megmaradt a szövegek naplózása és a hint rendszer.


És mi a helyzet a hangokkal? Sokszor hálátlanul keveset beszélünk róluk, de egy point-n-click esetben pont elég fontos, hogy kap-e egy hangulatos zenei aláfestést, na meg minőségi szinkront. A Broken Sword – Shadow of the Templars: Reforged-ben minden adott és a dallamok szépen fel is lettek újítva. A szinkronhoz ennyi idő után viszont nem mertek nyúlni, újrafelvételére meg (szerencsére) szó sem lehetett. A végeredmény viszont picit felemás, ugyanis az AI segítségével feljavított minőség abszolút észrevehető, de sok esetben még így is kifejezetten zajos, kásás, arról nem is beszélve, hogy a hangkeverés is maradt a kissé megmosolyogtatóan hullámzó (vagyis néha a zene elnyomja a szöveges részeket).


De ne legyünk telhetetlenek! Nem győzöm hangsúlyozni, hogy milyen idős az alapanyag, ahhoz képest a végeredmény több mint meggyőző. A végigjátszás továbbra is 8-10 órát ölel fel, annyi “könnyítés” van a rohanóknak, hogy akad Story mód is, ahol sokkal kevesebb a környezeti interakció, ezáltal is gyorsítva a haladást (a jól ismert giga hosszú párbeszédek viszont így is megmaradnak). A játékmechanika mai szemmel azért itt-ott kissé avittas, illetve a fejtörők is lehetnek helyenként furfangosak (csak megemlíteném a hírhedt kecskés részt), de cserébe így is leköti a játékost, pláne ha az elsőre ugrik neki.

Értékelést adni picikét nehéz a Broken Sword – Shadow of the Templars: Reforged esetében, tekintve, hogy nem teljesen új címről van szó, de talán néhány régi megoldás felett szemet hunyhatunk. Felújításnak viszont kiváló, s akár újonnan, akár régi motorosként éli át valaki George Stobbart, az őszi Párizsban kirobbanóan induló kalandját, minden bizonnyal élvezni fogja az Írországba, Szíriába, Spanyolországba és Skóciába is elkalauzoló utazást. A templomosok összeesküvéséről szóló történetet ráadásul olyan misztikus, hogy még a sokkal később megszületett Dan Brown könyveknek, vagy Nemzet Aranya filmeknek is méltó vetélytársa. Egy melegen ajánlott, szépen felújított, klasszikus darabbal van dolgunk.

Értékelés: 8/10
Fejlesztő, Kiadó: Revolution Software Ltd
Platform: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed