Meglepő kérdéssel kereste meg egy Škoda-tulajdonos, Jómundur Ólason a márka egyik izlandi kereskedőjét. Arról érdeklődött, hogy vajon mi történik, ha az autó futásteljesítménye átlépi az egymillió kilométert. A kérdés nem véletlen, hiszen az első generációs Octaviában mindössze 6 számjegy szerepel a megtett kilométert jelző panelen.
Válasz híján a kereskedő beült az Octavia tulajdonosa mellé, hogy együtt nézzék meg, mi történik az “óracsoporton”. A számláló egyszerűen kiakadt 999 999 kilométernél, mivel anno nem úgy programozták, hogy hétszámjegyű értéket is kezelni tudjon. A Škoda azt is elárulta, hogy a konkrét példányban 2,0 literes benzinmotor található, Ólason pedig hozzátette, a rendszeres szervizen kívül ritkák voltak a technikai meghibásodások.
“Mindig óvatos voltam, nehogy túlpörgessem a motort. Sosem használtam 3000-es fordulatszámnál magasabb tartományban. Emellett csak magas minőségű olajat használtam és minden 30 ezer kilométer után cseréltem” – tette hozzá.

