Elérkezett a vég: novembertől Európában sem árul hagyományos autót a Ford

A Mondeo és a Fiesta után idén a Focus is nyugdíjba vonul a Ford kínálatából. A Motor1.com értesülései szerint a Focus gyártása 2025 novemberében ér véget, közvetlen utód nem készül. Most még lehet rendelni, a gyártás leállítása után azonban már csak a készletről elérhető modellek közül válogathatnak majd az ügyfelek. A Focus megszűnése valóban egy korszak végét jelenti a Ford számára Európában, ráadásul jó hír lehet a konkurensek számára is. A Volkswagen például még évekig folytatja a Golfok, Octaviák, Leonok és A3-asok gyártását, illetve a szintén népszerű Toyota Corolla sem vonul ki Európából.

Jim Farley vezérigazgató továbbra is tartja, hogy “unalmas autók helyett ikonikus autókat kell gyártani.” A cég vezetője elmondta: hiába volt népszerű a Fiesta, a Focus és a Mondeo, mégsem termeltek elég profitot az új generáció fejlesztéséhez. Állítólag a Bronco, Raptor és Mustang jövedelmezőbb modellek. A Focus megszűnése azonban azt jelenti, hogy a Fordnak már nem csak az Egyesült államokban, hanem Európában sem marad hagyományos autója. Ne feledjétek, a Fiesta, Focus, Fusion és Taurus több éve nyugdíjba vonult Észak-Amerikában. Az egyetlen remény talán a rétegmodell Mustang, bár a legfrissebb eladási számai az Egyesült Államokban ennek is visszaestek, és az egyre szigorodó környezetvédelmi normákkal Európában sincsenek jó esélyei.

A többi Ford modell szénája sem áll túl jól Európában: a Ford eladásai 17 százalékkal 426 307 autóra csökkentek 2024-ben, ami az első teljes év volt a Fiesta nélkül. A cég piaci részesedése 4 százalékról mindössze 3,3 százalékra csökkent, a Kia és a Hyundai is megelőzte őket 4,1-4,1 százalékkal. A Ford nehezen indította a 2025-ös évet is, az ACEA által közzétett eladási számok további 3,9 százalékos csökkenést mutatnak 2024 januárjához képest, így a piaci részesedés mindössze 3 százalék. A Focus eltűnésével a számok még tovább romolhatnak, hiszen így csak a Puma és a Kuga crossoverek maradnak, hogy betöltsék az űrt. Fontos viszont megjegyezni, hogy egy autógyártó nem az eladási számokból él, hanem a profitból, így minden esély megvan rá, hogy a cég szempontjából valóban ez a helyes út.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed