Két nagy kínai akkugyár is épül Debrecenben, a CATL és az EVE Power, környezethasználati engedélyük egyiknek sincs, de rendületlenül építkeznek, a CATL már munkásokat is toboroz a leendő gyárába – írta a Népszava. A lapnak nyilatkozó jogi szakértők szerint mindez úgy lehetséges, hogy az egységes környezethasználati engedély nem érinti az építési engedélyeket és a kivitelezési munkák egy részét.
A CATL ügyében kiadott környezethasználati, biztonságtechnika és építési engedélyt több magánszemély és civil egyesület is megtámadta, ez azonban nem járt az építkezésre halasztó hatállyal. Jelenleg azt kell igazolniuk a civil felpereseknek, hogy ők maguk perképesek-e, az ezzel kapcsolatos eljárás hónapokig is eltarthat.
A kínai beruházóknak és a hatóságoknak a közmeghallgatástól sem kell már tartaniuk, a kormányhivatal ugyanis nem tartotta indokoltnak, hogy személyes közmeghallgatást tartsanak, csak írásban, online tehetnek fel kérdéseket az aggódó helyiek. Ezt egyébként az Orbán-kormány egy tavaly áprilisi rendelete tette lehetővé, amely a háborús veszélyhelyzetre hivatkozva megengedte, hogy a közigazgatási hatósági eljárásban a közmeghallgatás „az érintettek személyes megjelenése nélkül” is megtartható legyen – emlékeztetett a Népszava.
A korábban az akkugyárakkal kapcsolatos személyes közmeghallgatások többször is botrányba fulladtak, amikor a helyi lakosok tiltakoztak a környezetszennyező beruházások ellen, és számon kérték a hatóság képviselőit.
The post Építkeznek és toboroznak a debreceni kínai akkugyárak, pedig még környezethasználati engedélyük sincs first appeared on 24.hu.