Jelenleg az Audi német weboldalán nem kevesebb, mint 12 SUV modellel találkozhatsz: egészen az aprócska Q2 modelltől a hatalmas Q7-Q8 párosig minden egyes kategóriában kaphatsz megemelt négykarikást. Ellenben a sportautó szegmensből teljesen eltűnt a gyártó, és nem is tervez visszatérni ezekre a vizekre. Peter Strudwieke, az Audi ausztrál termékfelelőse a Carsales magazinnak a napokban azt is elárulta, hogy miért. A válasz pedig pofonegyszerű: nem ebben van a pénz. A sportautók fejlesztése időt és komoly milliárdokat igényel, viszonylag kevés hasznot termel eladásonként, a vásárlóközönségük pedig egyre csökken.
Ezzel szemben a crossover és SUV modellekre folyamatosan nő a kereslet, ezáltal nagyobb árréssel is eladhatók maradnak, miközben a fejlesztési költség is töredéke annak, amit egy sportautóra kellett volna szánni. Hogy szó szerint idézzem: “Az Audi mindig követte a piaci trendeket. A válasz ilyen egyszerű. A SUV modellekre évek óta hatalmas a kereslet, ráadásul még mindig töretlenül növekszik.” Strudwieke elég merész kijelentéseket is tett az interjúban: szerinte a régi sportmodellek méltó utódjai a kupésított, sportosabb, netán erősebb SUV modellek is. Hogy ezzel az egykori TT vásárlók mennyiben értenek egyet, az számunkra erősen kérdéses, ám ne feledjük, hogy az Audi már mutatott be TT alapú crossover koncepcióautót, sőt, egyszer már négyajtós szedánt is faragtak a sportmodellből. Ki tudja, talán épp a TT lesz a következő klasszikus név, amit egy SUV modell visz tovább? Reméljük erre azért nem kerül sor.