64 év telt el az első magyar csuklós busz bemutatása óta, egészen eddig kellett várni, hogy elektromos hajtáslánccal is készüljön ilyen típus hazánkban. A Credobus Electronell 18 az első a sorban, amelyet a Kravtex-Kühne Csoport a Volánbusszal közösen prezentált a népligeti autóbusz-állomáson. A közlemény szerint a most bemutatott modell a legkönnyebb a kategóriájában: az átlag 20-21 tonnával szemben az Electronell 18 saját tömege nem haladja meg a 16 tonnát. Ennek pozitív hozadéka, hogy a megcélzott 300 kilométeres hatótávhoz 25 százalékkal “soványabb” akkumulátor is elegendő.
Az első elektromos csuklós e-busz több mint 1,5 milliárd forintos kutatás-fejlesztési munka eredménye, amelyet a magyar Kravtex-Kühne Csoport önállóan, generálpartner nélkül végzett. Az előállításhoz szükséges alkatrészeket részben mintegy 100 magyar kis- és középvállalkozás szállítja Mosonmagyaróvárra és Győrbe, ugyanis itt készülnek majd a csuklós e-buszok.
„2022-ben és 2023-ban 100 elektromos meghajtású jármű érkezett a Volánbuszhoz a fővárosi agglomerációba és hat vármegyeszékhelyre, 2025-ben pedig további 20 darab új e-buszt állítunk forgalomba hat kisebb településen” – mondta a népligeti átadón Dr. Kormányos László, a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettese. A közlemény szerint a most bemutatott csuklós e-buszok is szolgálatba állnak jövőre a Volánbusz égisze alatt, ám egyelőre csak tesztüzemben. A pontos útvonalakat nem közölték.