Negyedik generációjához érkezett a C3, amely napjainkra teljesen szakított a kezdetben még a legendás Kacsára hajazó formatervével, a kerekded vonalakkal. Most szögletes formanyelvet írnak a Citroën dizájnerei, illetve a SUV-mániát is meglovagolják az újdonsággal, ami a Smart Car platformra épül. Így többféle hajtáslánccal is tudják kínálni: sima benzines, lágy hibrid és tisztán villanyhajtású is megvásárolható.
Itthon kezdetben a sima benzines és a villanyos forgalmazása kezdődik, a lágy hibrid pedig jövő év első felében érkezik. Benzinmotoros változatban az “egykettes”, háromhengeres dolgozik, amelynek gyerekbetegségeit javították a mérnökök. A 100 lóerős, turbós masina könnyedén mozgatja az üresen 1,1 tonnás autót, amelyben kimondottan magasan ül sofőr. Persze ez konkrét célja volt a tervezőknek, lényegében a kategória átlagánál 10 centivel magasabban foglalhatnak helyet a crossover életérzést kedvelők. Habár egyy kisautóról van szó, a 4 méter hosszú karosszériában meglepően jó a térkihasználás. Hátul felnőtteknek sem kínszenvedés az utazás, emellett alapból 310 literes csomagtér is rendelkezésre áll.
Bent érdekes még, hogy eltűnt a hagyományos műszercsoport. Az adatok a műszerfal és a szélvédő találkozásánál elhelyezkedő fényes fekete részre vetítvejelennek meg. Ezzel a megoldással a Citroën elkerülte az adatok dupla megjelenítése, ami a head-up kijelzők és a műszercsoport között gyakran előfordul, ám hozzá kell tennem, hogy nemteljesen éri el azt a hatást, mint egy szélvédőre vetített HUD. Még így is kicsit lefelé kell fókuszálni a szemeinknek, de a klasszikus műszercsoportnál magasabb elhelyezkedés jó irány. További újítás a kisebb és könnyebben kezelhető, új többfunkciós kormánykerék, ami egy kis gokartosvezetési élményt csempész a C3-ba.
Érdemes megemlíteni, hogy rendelkezik még egy ütőkártyával a Citroën, ez pedig az “Advanced Comfort” futómű. A hidraulikus ütközőelemekkel megtámogatott lengéscsillapítók nagy előnyt jelentenek a borzalmas állapotú hazai utakon, hiszen valóban komfortosabbá teszik az utazást. A rövid menetpróba alkalmával az úthibákat szépen elnyelte a futómű, de mégsem lett a kanyarokban “nyúlós”, billegős az autó. Szóval ez a minden felszereltségi szinten alapáras megoldás előnyhöz juttatja a C3-ast a kategóriában. Nem kevésbé a benzines alapára, ami most 6 190 000 forint.
A lágy hibrid annyiban lesz más, hogy megkapja a 48 voltos rásegítő rendszert, amellyel állítólag a városi közlekedés során 50 százalékban csak a villanymotor hajtja majd az autót. Kíváncsiak leszünk rá, de addigis kapható már a tisztán villanyhajtású változat, amelye ë-C3 névre hallgat és 113 lóerős villanymotor mozgatja.44 kWh kapacitású, lítium-vas-foszfát akkumulátora 320 km hatótávot ad. Ez 7 kW-os töltési teljesítmény mellett kb. 4 óra 10 perc alatt feltölthető 20-ról 80%-ra, míg 11 kW rendelkezésre állása esetén ehhez mindössze 2 óra 50 perc szükséges. Sőt, 100 kilowattal is tölthető, akkor csak 26 percet kell várni a nyolcvan százalékig. Ezzel a hajtáslánccal 9 890 000 forintról indul az autó ára, tehát tényleg ez a legolcsóbb EU-ban gyártott villanyverda. Ráadásul érkezik majd egy kisebb akkumulátoros változat is 200 km hatótávval, ennél is olcsóbban.