Kevés modell mondhatja el magáról, hogy az elmúlt évtizedek jelentősen átalakuló autópiacán releváns tudott maradni. A Swift viszont még mindig itt van, és 2004-es bevezetése óta (a gyártó újonnan innen datálja a megjelenését) 169 országban több mint 9 millió példány fogyott belőle. Az új generáció megjelenése ízlés kérdése kinek mennyire jön be, de abban talán konszenzusra juthatunk, hogy a sportosabb külsőt visszább vették, és egy kedvesebb formatervet kapott. Ezzel nem is annyira titkoltan a hölgyeknek szeretne imponálni az új Swift.
A hűtőmaszk jóval kisebb lett, így az embléma már nem is ebbe, hanem fölé kerül. A LED-es nappali menetfény grafikája kifejezetten jól sikerült, némi izgalmat csempész a frontrészbe
Hátul a féklámpák kialakítása igényes, viszont a csomagtér-ajtón a tolatókamera némiképp rombolja az összképet
Természetesen az emblémától balra továbbra is olvasható a típus neve, de a „Hybrid” felirat is megtalálható hátul
Dimenzióiban szinte alig változott a kifutó szériához képest: 1,5 centiméterrel hosszabb, a szélessége (1,74 m), magassága (1,50 m (2WD)/ 1,52 m (4WD)), és tengelytávja (2,45 m) viszont milliméterre megegyezik
A színválasztékra nem lehet panasz: összesen 13 variációt kínálnak, ebből 9 egyszínű (4 teljesen új árnyalat) és 4 kéttónusú fényezést
Még mielőtt alaposan kiveséznénk az utasteret, az ajtók is rejtegetnek érdekességet. A mérnökök különös figyelmet fordítottak a kintről érkező zajokra, ezért a hangszigetelő anyagot nem sajnálták az egyébként igencsak könnyű Swiftből. Emiatt főleg az első ajtók csukása meglepően nagy erőt kíván, de hátul is megfigyelhető a jelenség – gyorsan leszögezném, azért nem kell egy a G Merci „ajtócsapkodására” gondolni. A belső tér jelentősen átalakult a kifutó modellhez képest. A 9 colos multimédiás érintőképernyő immár a műszerfal tetején csücsül, a klímavezérlő így valamivel fentebb került, ez szerencsére továbbra is fizikai gombokkal szabályozható. A kormányon is marad a hagyományos megoldás, de még a műszeregység is analóg, csupán a közepén találni egy 4,2 colos színes LED kijelzőt.
A műszerfalon található fehér berakás sokat dob az összhatáson. Sok a kopogós műanyag, de a kezelőszervek tapintása kellemes, a kormány karimavastagsága és átmérője tökéletes
Középen a 9 colos multimédiás kijelző a műszerfal tetejére vándorolt, ehhez mostantól vezeték nélkül is csatlakoztatható az Apple Carplay vagy az Android Auto
Mára a Swiftet is utolérte a „downsizing”, így az 1,2 literes benzinmotor immár csak három hengerrel dolgozik. Fontos hangsúlyozni, hogy az újdonságban található erőforrás teljesen új fejlesztés (házon belül a Z12E kódnéven fut), amelynek megalkotásánál a fő szempont a takarékosság volt. A gyári adatok szerint 4,2 liter környékén alakul a fogyasztása a WLTP ciklus szerint, az elődnél ez 4,7 liter volt 100 kilométerre vetítve.
83 lóerő és 111 newtonméter áll a sofőr rendelkezésére az új Swiftben. Kiviteltől függően ötfokozatú manuális, vagy CVT automataváltóval kapható, elsőkerék- vagy összkerékhajtással. A 12 voltos hibrid rásegítés minden esetben ott lapul az autóban, amely 70 kilogrammot nyom, de még így sem éri el az autó össztömege az 1 tonnát
A Budapest belvárosában tett rövid próbakör alatt rögtön válaszolt a Swift a legsúlyosabb kritikára, amit már így látatlanban megfogalmaztak ellene. Az ötfokozatú kézi váltóval a három henger ellenére is simán megoldható a dinamikus közlekedés. A program bizonyos pontján még egy forgalomtól elzárt területen szlalomozásra is lehetőségünk nyílt, és a kisautó itt sem vallott kudarcot, viszonylag jól viselte a hirtelen irányválásokat, de kár lenne tagadni, a magyar utakat nem szereti, a legtöbb úthibát érezni benne.
A legfontosabb kérdés viszont, mennyit kérnek mindezért? Az új Swift minden esetben az 1,2 literes benzinmotorral és a 12 voltos hibrid rendszerrel vihető haza. A legolcsóbb alternatíva a GL felszereltségi szinttel, elsőkerék-hajtással és ötfokozatú manuális kapcsolóval 7 130 000 forintról indul, míg a csúcsmodellnek CVT váltóval és GLX csomaggal 8 600 000 forint az alapára. Jelenleg a márka hazai oldalán a MySuzuki programmal 1 millió forintos kedvezményt biztosítanak az összes kivitelre.
![Loading RSS Feed](https://friss-hirek.hu/wp-content/plugins/wp-rss-retriever/inc/imgs/ajax-loader.gif)
![Loading RSS Feed](https://friss-hirek.hu/wp-content/plugins/wp-rss-retriever/inc/imgs/ajax-loader.gif)