Itthon próbáltuk az új Suzuki Swiftet: jobb mint valaha!

Kevés modell mondhatja el magáról, hogy az elmúlt évtizedek jelentősen átalakuló autópiacán releváns tudott maradni. A Swift viszont még mindig itt van, és 2004-es bevezetése óta (a gyártó újonnan innen datálja a megjelenését) 169 országban több mint 9 millió példány fogyott belőle. Az új generáció megjelenése ízlés kérdése kinek mennyire jön be, de abban talán konszenzusra juthatunk, hogy a sportosabb külsőt visszább vették, és egy kedvesebb formatervet kapott. Ezzel nem is annyira titkoltan a hölgyeknek szeretne imponálni az új Swift.

Hirdetés


Még mielőtt alaposan kiveséznénk az utasteret, az ajtók is rejtegetnek érdekességet. A mérnökök különös figyelmet fordítottak a kintről érkező zajokra, ezért a hangszigetelő anyagot nem sajnálták az egyébként igencsak könnyű Swiftből. Emiatt főleg az első ajtók csukása meglepően nagy erőt kíván, de hátul is megfigyelhető a jelenség – gyorsan leszögezném, azért nem kell egy a G Merci „ajtócsapkodására” gondolni. A belső tér jelentősen átalakult a kifutó modellhez képest. A 9 colos multimédiás érintőképernyő immár a műszerfal tetején csücsül, a klímavezérlő így valamivel fentebb került, ez szerencsére továbbra is fizikai gombokkal szabályozható. A kormányon is marad a hagyományos megoldás, de még a műszeregység is analóg, csupán a közepén találni egy 4,2 colos színes LED kijelzőt.

Mára a Swiftet is utolérte a „downsizing”, így az 1,2 literes benzinmotor immár csak három hengerrel dolgozik. Fontos hangsúlyozni, hogy az újdonságban található erőforrás teljesen új fejlesztés (házon belül a Z12E kódnéven fut), amelynek megalkotásánál a fő szempont a takarékosság volt. A gyári adatok szerint 4,2 liter környékén alakul a fogyasztása a WLTP ciklus szerint, az elődnél ez 4,7 liter volt 100 kilométerre vetítve.

Hirdetés

A Budapest belvárosában tett rövid próbakör alatt rögtön válaszolt a Swift a legsúlyosabb kritikára, amit már így látatlanban megfogalmaztak ellene. Az ötfokozatú kézi váltóval a három henger ellenére is simán megoldható a dinamikus közlekedés. A program bizonyos pontján még egy forgalomtól elzárt területen szlalomozásra is lehetőségünk nyílt, és a kisautó itt sem vallott kudarcot, viszonylag jól viselte a hirtelen irányválásokat, de kár lenne tagadni, a magyar utakat nem szereti, a legtöbb úthibát érezni benne.

A legfontosabb kérdés viszont, mennyit kérnek mindezért? Az új Swift minden esetben az 1,2 literes benzinmotorral és a 12 voltos hibrid rendszerrel vihető haza. A legolcsóbb alternatíva a GL felszereltségi szinttel, elsőkerék-hajtással és ötfokozatú manuális kapcsolóval 7 130 000 forintról indul, míg a csúcsmodellnek CVT váltóval és GLX csomaggal 8 600 000 forint az alapára. Jelenleg a márka hazai oldalán a MySuzuki programmal 1 millió forintos kedvezményt biztosítanak az összes kivitelre.

Hirdetés










Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed