Az emberi munkaerő drága, főleg akkor, ha egyszerű, de monoton feladatokat kell ellátnia, mint mondjuk egy autógyárban. Ekkor ugyanis jóval olcsóbb robotokkal helyettesíteni, és ezt az autógyártók – ahol csak a technológia engedi – meg is lépik. Éppen ezért nem meglepő, hogy újabb nagy márka döntött az extrém mértékű automatizálás és a mesterséges intelligencia mellett az emberi erőforrás helyett. A Honda teljes mértékben átalakítja az elektromos járműveinek gyártási folyamatát Kínában, 30 százalékkal csökkentve a már így is minimális gyári munkások számát.
Bár a robotok még itt sem helyettesítik teljes mértékben az emberi munkavállalókat, a Honda által bevezetett technológia – hasonlóan a Mercedes-Benz, a BMW és a Dongfeng törekvéseihez – olyan jövőt vetít előre, ahol a jelenleginél sokkal kevesebb betanított munkásra és segédmunkásra lesz szükség az autóiparban.
A japán autógyártó az új gyártástechnológiát az Ye P7 villanyautó gyártósorán teszteli a guangzhoui gyárban. Itt már kizárólag önvezető járművekkel, úgynevezett AGV-kkel szállítják a gyártósorok között az autóalkatrészeket, amelyeknek már a fel- és lerakodásához sincs szükség segédmunkásokra. Mindemellett rengeteg olyan pozíciót adnak át robotoknak a gyártósor mellett, ahol eddig elengedhetetlen volt az emberi erőforrás. A Nikkei Asia-nak adott interjújában a Honda szóvivője elárulta azt is, hogy munkások helyett már mesterséges intelligenciát használnak többek között a hegesztési folyamat finomhangolására is. A cél “minél jobban csökkenteni a fix költségeket”, amelynek jelentős részét jelentik az emberi erőforrások.

