Az elmúlt években a Ford egyike volt azon márkáknak, amelyek bejelentették a teljes átállást, sőt, az Európai Unió által megszabott 2035-ös dátummal ellentétben 2030-ra ígérték az egész európai modellpalettájuk villanyosítását. Néhány hónapja Martin Sander, a Ford európai személyautókért felelős részlegének vezetője elárulta, ha a vásárlók igényt tartanak rá a korábban meghatározott dátum után is kínálhatnak konnektoros hibrid modelleket. Nemrég Marin Gjaja, a márka elektromos autókat fejlesztő részlegének operatív igazgatója ennél is tovább ment az Autocarnak adott interjújában: “Úgy hiszem az emberek választottak, és a tudtunkra adták, hogy túl nagyok voltak az ambícióink. Nem látjuk hogy a 2030-as teljes átállás jó döntés lenne akár üzletileg, akár a vásárlók számára” – mondta Gjaja.
Luca de Meo, a Renault csoport elnöke bár nem fogalmazott annyira sarkosan mint a Ford operatív igazgatója, maga is elismerte, hogy sürgősen változtatni kell a 2035-ös célon. Elmondása szerint ahhoz, hogy a kizárólag elektromos járművekre épülő autóipar életképes legyen, ahhoz a gyártóknak csökkenteniük kell a költségeiket, ezáltal a vételárakat is – nyilatkozta a francia Les Echos gazdasági lapnak. “Komoly stratégiai hiba lenne kidobni és elfelejteni a villanyautókat, mert éppen nem annyira kelendőek” – hangoztatta véleményét a Renault elnöke. “Jelenleg még nem tartunk ott, hogy 2035-ben csak elektromos járműveket értékesítsünk. Ez az igazság. Ha pedig a vásárlók nem követnek minket, mindannyian felelősek vagyunk. Éppen ezért kell az árakat csökkentenünk” – fejezte be gondolatmenetét az elnök.