Nagy múltú autómárkákat szüntethet meg a Stellantis?

5,6 milliárd eurós (2196 milliárd forintos) nettó bevétellel zárta 2024 első félévét a Stellantis, ez pedig 48 százalékos visszaesést jelent az előző év azonos időszakához képest. Jól mutatja, mennyire kellemetlen eredmény ez a konszern számára, hogy Carlos Tavares, a cégcsoport vezérigazgatója már komplett márkák megszüntetéséről beszélt. “Ha nem termelnek pénzt, beszántjuk őket. Nem engedhetjük meg magunknak az olyan márkák kitartását, amelyek nem hoznak profitot” – fogalmazott a cégvezér.

Hirdetés


A 14 márkát magába foglaló konszern nem hozta nyilvánosságra az összes márkája részletes pénzügyi eredményét, csupán egyetlen esetben tett kivételt. A Maserati első féléves teljesítménye innen tudni, hogy botrányosra sikerült, ugyanis 82 millió eurós (32 milliárd forintos) veszteséget termeltek. Elemzők szerint az olasz márkát nem veszélyezteti a megszűnés lehetősége, de a Stellantis vizsgálja, miként lehetne eladni. Ezzel szemben a Lancia és a DS komoly bajban lehet, mivel a Stellantis nagy egésze szempontjából csekély összeget tudnak betenni a közösbe, őket a megszűnés veszélye fenyegeti.

Észak-Amerikában sem lehetnek nyugodtak a Stellantis szárnyai alatt működő márkák. A múlt félévben 18 százalékkal kevesebb autót adtak el mint 2023 azonos időszakában. Mindez azért probléma a vállalat számára, mivel kulcsfontosságú régió a profit szempontjából, ennek érdekében pedig óriási raktárkészletet halmoztak fel a különböző járművekből, ami nem kevés logisztikai költséget jelent. Most úgy tűnik, Carlos Tavares vezérigazgató a saját kezébe veszi az ügyet. “Úgy gondolom Európában jól dolgozunk. Amerikában viszont nem stimmel minden, ezért a csapatommal magunk gondoskodunk a dolgok helyreállításáról”.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed