Ha jellemezni kéne, az Overlook semmi különös, de fincsi. A keresgélő türelemjátékok szerelmeseinek kellemes perceket okoz majd.
A hidden object műfaj tagadhatatlanul kinőtte magát mostanára. Részemről a kétezres évek derekán kezdtem ismerkedni velük, amikor talán a csúcson volt a zsáner, vagy legalábbis robbanásszerűen bejött a köztudatba. Akkoriban annál a cégnél is készítettünk ilyeneket, ahol dolgoztam és érdekes volt látni hogy áll össze a fejlesztés, na meg ötletelni. Viszont a többség nem volt túl kreatív, leginkább csak a helyszínekben és témákban licitáltak egymásra a riválisok.
Később jött csak Hidden Folks, a Hidden Through Time sorozat, vagy a Labyrinth City: Pierre the Maze Detective, ami videojátékon kívül is létezik, gyönyörű képeskönyvként. Ezek közös pontja, hogy hogy egy hatalmas, nyüzsgő montázst tárnak elénk rengeteg cselekménnyel, szereplővel és apró geggel. Jellemzően kis ákombákom emberkéket és hasonlóan kidolgozott tárgyakat, épületeket, állatokat, stb. szerepeltetve. A feladatunk persze itt is a keresés, ami nem azért ütközik nehézségbe (többnyire), mert gonosz módon bele vannak rejtve a háttérbe, hanem mert szimplán annyi minden van a képernyőn egyszerre, hogy azt “végigleltárazni” temérdek percbe kerül.
Az egyszemélyes omidjm csapat (egy német srác) úgy gondolta, hogy Ő is beszáll ebbe a műfajba és így született meg az Overlook. Lehetne csúnya koppintásként is aposztrofálni, de minek? Nagyon is jó helyről inspirálódott és mivel egy ember munkája, nincs szíve az embernek kritizálni, még akkor sem, ha a kivitel picikét egyszerűbb, a szavatosság meg igen rövid (mindössze egy óra alatt be is lehet darálni). Történet nem is igazán van (nem mintha bármikor is kellene), inkább csak hét egymáshoz nem kapcsolódó helyszínt kapunk, jellemzően valamilyen szép tájon, vagy történelmi helyen járva-kelve.
Ötletes, hogy néhol extra tárgyakat is kapunk a boldoguláshoz – például kést, hogy levághassuk a susnyást, ahol persze hogy rejtőzik egy-két érdekesség, vagy kulcsokat, hogy kisebb házakat, szobákat nyissunk ki (nyilván értékes belbeccsel felvértezve). Ami különösen tetszett, hogy időnként a talált dolgokat a megfelelő helyen kell használni, hogy megkapjuk a valójában keresett tárgyat. Például (vigyázat, óriási spoiler!) amikor egy fejsze kerül a kezünk ügyébe, a favágónak kell odaadni, aki serényen el is kezd fahasábokat aprítani, de ha egy almát teszünk elé, azt is kettészeli (és erre van szükségünk). Igazából pont ezek azok a részek, amiből kínálhatna többet az Overlook, hogy jobban benne maradjon az emlékezetünkben.
Legtöbbször ugyanis a stílusnak megfelelően az alsó tárgylistában szereplő dolgokat kell megkeresni, amihez szöveges hint is jár. Mivel nem lehetetlenül bonyolultak a helyszínek, ezeket azért viszonylag hamar fel lehet lelni, még ha apróbb fejtörők árán el is vannak dugva. A viszonylagos rövidsége és egyszerűsége mellett is azonban ajánlom az Overlook-ot, mert könnyed szórakozás, amit egy ebéd áráért magunkhoz szoríthatunk (úgyis itt az ideje fogyózni picit)..
Értékelés: 7/10
Fejlesztő: omidjm
Kiadó: the Thinking Pixel
Platform: PC



