Az autóipar egyik örök különce, a Mazda az elektromos átállást sem úgy képzeli el, mint egyes riválisai. Úgynevezett “többmegoldású” stratégiájuk lényege, hogy szerintük a fenntartható autózáshoz nem csak egy, a teljesen elektromos meghajtás útja vezet, hanem próbálkozni kell minden további lehetőséggel is. Ezért kínálnak a 100%-ban villanyhajtású MX-30 mellett benzinnel támogatott, hatótávnövelős MX-30-ast, konnektoros hibrid CX-60-ast, öntöltő hibrid Mazda2-est és egyelőre teljesen belső égésű motorral működő modelleket is. Utóbbiakból eleve rengeteg közlekedik már az utakon, érdemes lenne tehát visszamenőleg is zöldíteni az autókat.
Erre jelentenek megoldást a szintetikus üzemanyagok, amelyekből többféle is akad. A Porsche kísérletezik intenzíven, az e-üzemanyaggal, amely a levegőből kivont szén-dioxid felhasználásával készül, folyamatáról már mi is írtunk. A brit SUSTAIN nevű cég folyadéka viszont a bioüzemanyaghoz hasonló. Növényi hulladék adja az alapanyagot, de ez is ugyanabból az okból kifolyólag szénsemleges: elégetése során csak az a szén kerül ki a levegőbe, ami egyszer onnan már ki lett vonva és meg lett kötve. Másként fogalmazva, ugyanúgy zöld a SUSTAIN benzinjével autózni, mint villanyautóval, mert egyik esetben sem pöfögtetünk ki új szén származékot (a sima benzinnél ezt tesszük, ott ugyanis évmilliókkal ezelőtt megkötött szenet juttatunk a légkörbe, ami eddig nem ott volt, növelve légkör szén-dioxid mennyiségét). Az viszont tény, hogy egy villanyautó helyileg emissziómentes, míg a zöld benzinek ugyanúgy szennyezik a légkört közvetlen környezetükben.
A SUSTAIN szintetikus benzinjét bármelyik hagyományos, belső égésű motorral szerelt autóba bele lehet tankolni. Így tett a Mazda is négy kiváló MX-5-össel: egy 1990-es, első generációssal, egy 10. évfordulós, második generációs különkiadással, egy 25. évfordulós harmadik generációs limitált szériással és a jelenlegi generáció 30. évfordulós változatával. Nagy-Britannia dél-keleti csücskéből, Land’s Endből John o’ Groatsba, a sziget legészakibb végére autóztak a négy kabrióval. Az ezer mérföldes távot minden probléma nélkül tették meg szintetikus benzinnel.