Közel 10,6 millió új autó kapott rendszámot 2024-ben az Európai Unióban, vagyis 0,8 százalékkal több, mint két évvel ezelőtt – derült ki az ACEA (Európai Autógyártók Szövetsége) összesítéséből. A négy legjelentősebb ország közül háromban; Franciaországban (-3,2%), Németországban (-1%), és Olaszországban (-0,5%) csökkentek az eladások. Ezzel szemben Spanyolországból 7,1 százalékos növekedést jelentettek, de a legnagyobb húzóereje Lengyelországnak vol 16,1 százalékos növekedéssel..
Csökkent az elektromos autók iránti kereslet
Hajtásláncokra lebontva továbbra is benzinmotoros autó uralták a piacot 33,3 százalékos részesedéssel, igaz két évvel ezelőtt ez a szám 35,3 százalék volt. Ezzel szemben a hibrid gépjárművekre nagyobb volt a kereslet, hiszen 2023-ban 25,8 százalékkal zártak, míg 2024-ben 30,9 százalékkal. Ezt követően jönnek csak az elektromos akkumulátoros modellek 13,6 százalékkal, ami szintén visszaesést jelent két esztendővel ezelőtthöz képest (akkor kerek 1 százalékkal több ilyen került forgalomba). A dízelmotoros autók iránti kereslet 13,6 százalékról 11,9 százalékra csökkent, de a PHEV modellek is mínuszban zártak 2023-hoz képest (7,7 százalékról 7,1 százalékra csökkent a részesedésük).
Kelendőek voltak a hibrid autók
A magyar újautó-piac alakulását egy korábbi cikkünkben már részletesen kiveséztük – ez ide kattintva érhető el. A közel 122 ezer autó jelentős hányada 46,1 százaléka hibrid hajtáslánccal került a hazai utakra, ezt követően 29,8 százalékos részesedést szereztek a benzinmotoros személygépkocsik. Hazánkban a gázolajos erőforrással hajtott autók voltak a harmadik legnépszerűbbek (12,1%), csak ezt követően jönnek a 2024-es rangsorban a BEV-ek (7%), és a PHEV-ek (4,7%).