A mai világban a nők nemcsak a háttérben dolgoznak, hanem aktívan formálják a jövőt – és a L’Oréal ezt felismerve évek óta biztosítja számukra a sikerhez vezető utat. A szépségipar egy olyan szektor, ahol a nők mindig is kulcsszerepet játszottak, de a vállalat számára az is fontos, hogy a nők a vezetői pozíciókban is kiemelkedjenek. Mi sem mutatja ezt jobban, mint az, hogy 2023-ban a csoport vezetői pozícióinak 53%-át nők töltötték be: ez a 300 legnagyobb felelősséggel járó pozíciót jelenti, beleértve az Igazgatótanácsot és az 1300 kulcspozíciót, amit csoport szinten nyomon követ a vállalat.
Ezek az erőfeszítések a szervezeten belül minden nő számára egyenlő esélyeket teremtenek, és hozzájárulnak a sokszínűségből fakadó előnyök kiaknázásához. Magyarországon a L’Oréal 1994 óta van jelen, és ez idő alatt számos tehetséget támogatott. A vállalat nagy figyelmet fordít a folyamatos fejlődésre és képzésekre: a dolgozók számára mentorálást, szakmai tréningeket és rugalmas munkaidőt kínál, hogy a család és karrier is egyensúlyban maradhasson, ugyanakkor önkéntes napokat és egyéb eseményeket is szervez munkatársai számára.
Legyen szó akár a Fenntarthatósági napról vagy éppen az újdonságainkat bemutató rendezvényekről, mindig örömmel veszek részt a szervezésükben. Az a legjobb visszajelzés számomra, amikor látom, hogy az emberek valóban hasznosnak találják az eseményeket, és hogy közösen tanulunk, fejlődünk, mindezt úgy, hogy valódi közösséget építünk.”
R. Virág, vállalati kommunikációs specialista
A L’Oréal Magyarország 2024-es önkéntes napjának egyik részlete Murányi Lili fotóján
Ez a támogató környezet nemcsak a fiatal tehetségeknek nyit kaput, hanem hosszú távú fejlődési lehetőséget is nyújt. Például U. Dóra, aki gyakornokként kezdett ma pedig már Brand Managerként dolgozik a cégnél. „Gyakornokként is van lehetőség belelátni a piacvezető nemzetközi cég működésébe, amivel valódi szakmai tapasztalatot lehet szerezni segítve a karrierünk elindítását. Ha valaki lelkes, ügyes és tanulni szeretne, itt gyakornokként is hasznos tagja tud lenni a csapatnak, saját felelősségi körrel. Büszke vagyok arra, hogy mára már a cégcsoport egyik legrégebbi luxusmárkáját képviselhetem Magyarországon” – mondta Dóri. Ugyanakkor M. Eszter, aki 22 éve csatlakozott a L’Oréal-hoz még mindig talál kihívásokat és fejlődési lehetőséget a munkájában.
A L’Oréal nálam nem csak egy munkahely, hanem egy folyamatos tanulási és fejlődési lehetőség. Bár már több mint két évtizede vagyok itt, minden nap találok új kihívásokat, amelyek motiválnak abban, hogy még jobb legyek. A munka mellett nagy hangsúlyt fordítok a családomra is, szerencsére jól össze tudom egyeztetni a karriert és a magánéletet.”
Az oktatásban és a munkahelyen mutatkozó szakadékok áthidalása
A L’Oréal nemek közötti egyenlőség iránti elkötelezettsége kiterjed a tudományra és az oktatásra is. A L’Oréal-UNESCO A Nőkért és a Tudományért program évtizedek óta ünnepli és támogatja a magyar női tudósokat, és létfontosságú pénzügyi forrásokat és elismerést biztosít, hogy segítse őket az úttörő munkájukban.
A 2024-es L’Oréal-UNESCO A Nőkért és a Tudományért díjazottjai és a díjat átadók Aradi Barna fotóján
Eközben a L’Oréal For Youth program az oktatás és a foglalkoztathatóság közötti szakadék áthidalására összpontosít. A fiatalok alapvető készségekkel való felvértezésével a kezdeményezés 2023-ban világszerte több mint 100 000 embert ért el, segítve őket abban, hogy kibontakoztassák a bennük rejlő lehetőségeket.
A L’Oréal az öregedő társadalomban a munka jövőjére is készül. Mivel a következő évtizedekben a globális munkaerő jelentős százaléka 50 év feletti lesz, a vállalat a L’Oréal For All Generations programon keresztül támogatja a generációk közötti együttműködést.
A hátrányos helyzetű nők támogatása
A 2020-ban indított L’Oréal Fund for Women kezdeményezéssel a vállalatcsoport már több mint 420 szervezetet ért el, és közvetlenül több mint 2,5 millió nő és lány számára nyújtott segítséget. Ez a 80 millió eurós alap olyan problémák kezelésével foglalkozik, mint az erőszak, a szegénység és a társadalmi kirekesztés, emellett pedig biztosítja, hogy a nők hozzáférjenek az oktatáshoz és az életük újjáépítéséhez elengedhetetlen biztonsági hálóhoz.
A L’Oréal nemcsak a szépségipart formálja, hanem a jövőt is, és ebben a nők kulcsfontosságú szereplők. A vállalat célja, hogy minden szinten biztosítsa számukra a sikerhez vezető eszközöket és lehetőségeket, legyen szó vezetői pozíciókról vagy tudományos újításokról és egy olyan világot építsen, ahol a nők minden területen egyenlő esélyekkel léphetnek előre.
The post Szépség, amely előremozdítja a világot appeared first on Forbes.hu.