Összesen 9144 külföldről behozott, használt autót helyeztek forgalomba a magyarok májusban, ami a tavalyi év azonos hónapjához képest stagnálásnak nevezhető, ám a 2022 májusában behozott 12200 forgalomba helyezéshez viszonyítva 25 százalék feletti visszaesés a tavalyi és az idei mennyiség is.
Helyezés
Márka
Behozott példányszám
Piaci rész.
Változás (2023)
Változás (%)
1
VOLKSWAGEN
1114
12,18%
-38
-3,30%
2
OPEL
807
8,83%
-17
+2,06%
3
FORD
781
8,54%
-44
-5,33%
4
AUDI
613
6,70%
-54
-8,1%
5
BMW
521
5,7%
-20
-3,70%
6
TOYOTA
513
5,61%
+57
+12,50%
7
HYUNDAI
494
5,4%
+88
+21,67%
8
MERCEDES
490
5,36%
-91
-15,66%
9
KIA
313
3,42%
-1
-0,32%
10
SKODA
303
3,31%
+26
+9,39%
Jól látszik, hogy a használtpiacon keresgélő vásárlók igényei még mindig nagyban eltérnek az újautó-vásárlók igényeitől: továbbra is teljesen más a márkák sorrendje a külföldről behozott, használt autók ranglistájában. Toronymagasan vezet a Volkswagen, 1114 használt példányt helyeztek forgalomba a német márka termékei közül januárban. A második és harmadik helyezett márkákból már “csak” 807, illetve 781 darab érkezett Magyarországra használtan, ezek az Opel és a Ford lettek. A három népautó-márkát még mindig a német prémiumgyártók követik, negyedik lett az Audi, illetve ötödik a BMW.
Helyezés
Márka
Típus
behozott példányszám
piaci részesedés(%)
Szegmens
1
VOLKSWAGEN
GOLF
311
3,4%
C-Alsó-közép
2
FORD
FOCUS
271
2,96%
C-Alsó-közép
3
VOLKSWAGEN
PASSAT
262
2,87%
D-Felső-közép
4
OPEL
CORSA
148
1,62%
B-Kisautó
4
FORD
FIESTA
148
1,62%
B-Kisautó
A modellek listájában a legnépszerűbb a Volkswagen Golf, amelyből 311 példányt hoztak be a múlt hónapban, ezt a 271 behozott Ford Focus és a 262 Magyarországra érkezett Volkswagen Passat követte. Jól látszik a német piac dominanciája, a 10 legnépszerűbb importmodellből az első 8 Németországban készül, a teljes listát elnézve a behozott autók közel kétharmadát a németek gyártották. Szegmensek terén is látványosan különböznek a használtautó-vásárlók elvárásai. Importban az alsó-középkategória a legnépszerűbb, ezt a városi kisautók követik, majd harmadik helyen a felső-középkategória zárja a dobogót, negyedik, illetve ötödik helyen pedig a középkategóriás SUV és egyterű modellek csúsztak le a dobogóról.