Te bevállalnád India villanyos SUV-kupéját 7,6 millió forintért?

Indiában a Tata autógyártó megkerülhetetlen, hiszen a megfizethető járművek mellett (mint a Tiago vagy a Altroz) felsőbb kategóriás SUV-okat is értékesítenek. A két csúcsmodell a Harrier és a Safari, utóbbi ráadásul hat- és hétüléses kivitelben is kapható. Az elektromos autók piacát vizsgálva egyeduralkodó a márka, ugyanis az indiai piac közel 80 százalékát látják el. A most bemutatott Curvv részben ebbe a szegmensbe érkezik, hiszen a belső égésű motoros verziók mellett tisztán elektromosként is piacra dobják.

Hirdetés


A SUV-kupé utastere európai szemmel nézve is egészen igényesre sikerült. A kormány mögött digitális műszeregység, a műszerfal tetején pedig egy “lebegő” multimédiás érintőképernyő található. Külön klímavezérlő is kerül a Curv szabadidő-autóba, a váltókar esetben maradtak a hagyományos megoldásnál, a középkonzolra helyezték. A belső tér kialakítása egyébként messze nem újdonság a Tata háza táján, hiszen a Nexon SUV-ban is hasonló felépítéssel rendelkezik a műszerfal.

Hirdetés

Műszakilag mérföldkövet jelent a márka életében a Curvv, hiszen ez az első sorozatgyártott modell, amely az új ATLAS (teljes nevén Adaptive Tech Forward Lifestyle Architecture) platformra épül. A padlólemez egyaránt alkalmas a belső égésű motor és a villanyos erőforrás befogadására is.

Előbbi esetben egy 125 lóerős 1,2 literes, háromhengeres, turbós benzinmotor vagy egy 118 lovas, 1,5 literes dízeles erőforrás jelenthet opciót. A két hajtásláncban közös az elsőkerék-meghajtás, illetve a hatfokozatú kézi váltó, vagy az opcionális hétsebességes duplakuplungos automata.

Hirdetés

A Curv.EV ugyancsak kétféle kivitelben kerül a kereskedésekbe. A belépő szintet a 150 lóerős modell jelenti 45 kilowattórás akkumulátorral, amely a márka állítása szerint 330-350 kilométeres hatótávra lehet képes, míg az 55 kilowattórás pakkal és a 165 lovas erőforrással kínált SUV-kupét elméletileg 400-425 kilométerenként kell konnektorra dugni.

A dízel- és benzinmotorral hajtott Curv árát egyelőre nem közölte a Tata, az EV árazását viszont nyilvánosságra hozták. A belépő szintű kivitel forintba átszámítva 7,6 millióról indul, míg a csúcsverzió 9,5 millió környékén vihető haza. Az indiai piacon a legfőbb rivális a Citroën Basalt lehet, de komoly konkurenciát jelenthet a Suzuki Grand Vitara, a Toyota Urban Cruiser Hyryder, vagy épp a Hydunai Creta.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed