Tomb Raider: Definitive Edition (Switch2) teszt

Korrekt vállalás lett a meglepetésszerűen felbukkant Tomb Raider: Definitive Edition Switch2-n, bárki kedvére nosztalgiázhat a kézikonzolon is.

Nagyon kéne már egy új Tomb Raider! Bizony a legutóbbi rész is már hét esztendős, soha ilyen hosszú idő nem telt még el két rész között, mióta a franchise megszületett 1996-ban (igen, jövőre már 30 éves lesz Lara Croft). Pedig készülni biztos készül, csak hát a Crystal Dynamics háza tájáról mostanában nem éppen a legjobb infók jöttek. Leépítésekről szóltak a hírek, illetve amilyen projektekben részt vettek, azok vagy megbuktak (Marvel’s Avengers), vagy el se jutottak a kiadásig (Perfect Dark reboot).

Ennek ellenére szinte biztosan számíthatunk majd valamire, hiszen a széria 2022-ben vándorolt át a Square-Enixtől a mindent is felfaló Embracerhez, hogy egy új, Unreal Engine 5-re épülő epizódot harangozzanak be, az Amazon Games kiadói támogatásával. Jó munkához idő kell alapon (hogy rosszmájú legyek, a rosszhoz meg még több, de reméljük itt nem ez a helyzet) viszont reménykedjünk, hogy a munka gyümölcse lassan beérik. Talán erre lehet abból is következtetni, hogy azért a franchise háza táján vannak történések. Nemrégiben volt Tomb Raider flipper asztal, készülődik az élőszereplős sorozat Sophie Turnerrel (mindenki Sansája), a Netflixen pedig anime feldolgozás is debütált.

Nem utolsó sorban pedig az Aspyr hathatós közreműködésével a régi játékok is le lettek porolva. Első körben a debütáló trilógia tavaly, majd a következő hármas idén. Időközben a Crystal Dynamics a Legend után idén ősszel az Anniversaryt is újra elérhetővé tette PlayStation-ön (be is került a PS Plus szolgáltatásba is), szóval várható volt, hogy valamilyen formában a legújabb részek is újra porondra kerülnek. S milyen más módon, mint az idén nyáron debütált Nintendo Switch 2 kapcsán. Az újkori trilógia ugyanis eleddig elkerülte a kiotóiak konzoljait, nosza most egy csapásra (és a semmiből érkezve) ez is pótolva lett. Hogy teljesen fair-ek legyünk, a Tomb Raider: Definitive Edition Switch 1-re is elérhetővé vált, de mi inkább most jobbik változatra fókuszálunk ebben az írásban.

A portolás feladatát ezúttal is az Aspyr végezte el és a kérdés ugye mindenkinél az, hogy miképpen sikerült. A rövid válasz az, hogy jól, de azért senki ne álmodozzon arról (erősebb hardver ide vagy oda), hogy kompromisszumok nélkül történt mindez. Kezdjük azzal ami jó: makulátlan 60FPS-es élményt kapunk (Switch1-en  csak 30-at) és ez tényleg azt jelenti, hogy nem mozdul el onnan a számláló (na jó, csak néhány átvezetőnél, de alig észrevehetően és nem zavaróan). A textúrák minősége szebb a korábbi változatokhoz képest, ami sokat dob az összhatáson.

Jöjjön azonban a feketeleves. Ahhoz hogy legyen Tomb Raider: Definitive Edition Switchen, spórolni kellett az árnyékokkal – kevesebb van és ami akad, az sem feltétlenül dinamikus, hanem statikusan van megoldva. A növényzet is ritkásabb, ami miatt nagyobbnak tűnik az üres tér, illetve az in-game eső is ki lett véve több helyen. Néhány tereptárgy felépítése is egyszerűbb, mondjuk ez alig észrevehető, nem befolyásolja jelentősen a látványt. Ugyanígy csak a sasszeműek veszik majd észre, hogy Lara hajfizikája is a régi, sokat kritizált, nem az ami a definitive editionben volt már PS4-en (láthatóan inkább egyben mozog a frizura, nem szálanként és néha elég irrealisztikusan). 

A felbontás amúgy 1080p, s az már figyelemreméltóbb, hogy dokkolva és handheld módban is ugyanúgy (Switch1-en mindez 900p-ben történik). Összességében elmondható, hogy Tomb Raider: Definitive Edition Switch változatából ki lett hozva minden, amit lehetett és anélkül sikerült relative megőrizni a játék hangulatát és minőségét, hogy az jelentősen ártana a játékélménynek. Ellenben a játéknak nem ez lesz a legmakulátlanabb és legjobb verziója, így a célközönség is kérdéses. Annyiszor volt már ingyenes, vagy szuper olcsó (3-4 változatban biztosan megvan nekem is), hogy szinte mindenki biztosan végigjátszotta, így a nosztalgia lehet egy faktor, vagy a hordozhatóság (netán a “nézzük mit tud Switchen” hozzáállás). Ami pedig kérdés marad (a bevezetőben fejtegetett érkező  folytatáson túl), hogy akkor minden bizonnyal érkeznek majd az új trilógia további részei is majd és hogy azok miképp fognak muzsikálni ugyanezen hardveren, tudván, hogy azoknál már a ray tracing is erősen képbe került.

Értékelés: 7/10
Fejlesztő: Aspyr
Kiadó: Aspyr, Crystal Dynamics
Platform: Nintendo Switch 1,2

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed