Óriási botrányt okozott Dél-Koreában egy Mercedes EQE SUV felrobbanása még a hónap elején. A villanyautó okozta tűzeset miatt majdnem egy komplett emeletnyi jármű kiégett, illetve a mélygarázs fölött található apartmanok közül is számos megrongálódott, a lakók pedig átmeneti szállásra kényszerültek. Az eset kapcsán a szöuli kormány jelezte, alaposan kivizsgálják az esetet, és meghozzák a szükséges intézkedéseket.
A koreai kormány már szeptember végén bevezetné a szigorítást, amely szerint a föld alatti parkolókba csak olyan villanyautók hajthatnának be, amelyek töltöttségi szintje 90 százalék alatt van, valamint a gyorstöltőkön is a maximális helyett csak 80 százalékra engedélyeznék a töltést.
Yoon Woon-sub professzor, a Sungkyunkwan Egyetem és a Samsung SDI kutatási részlegének vezetője az elsők között emelte fel a hangját az intézkedés ellen, mondván nincs bizonyíték, hogy a teljesen feltöltött elektromos autók nagyobb eséllyel gyulladnak ki. “Az elektromos autókat a kezdetektől úgy tervezik, hogy sosem érik el a 100 százalékos töltöttségi szintet, akkor sem, ha a műszerfalon ez olvasható. A mai napig nem bizonyított álláspont, hogy a teljesen feltöltött EV-k hajlamosabbak kigyulladni” – fejtegette a professzor.
Az elmúlt három évben összesen 139 villanyautókhoz köthető tűzesetet regisztráltak Dél-Koreában, ebből mindössze 26 történt töltés közben. További 68 esetben a járműből menet közben csaptak fel a lángok, és csupán 36-szor keletkezett tűz parkolás közben. Utóbbi szám már csak azért is érdekes, mert az egész botrányt kiváltó Mercedes EQE SUV is 59 órája állt egy helyben (töltés nélkül), mikor felrobbant.