Igazi vizuális orgiát nyújt a Thrasher, közben pedig a reflexeinket is megdolgoztatja.
Imádom ha egy játék egészen egyedi, művészi ábrázolást használ és ezt még fel vagy ki is használja a játékmenetben. Ugyanakkor dőreség volna az ilyen műveket leszólni, hogy ezek nem is igazi játékok, mert a látvány nélkül ami maradna, az csak valami primitívség. Szerintem ez a felfogás rossz, mert a kettő együtt alkot egy egészet és erősítik egymást. Igenis van olyan, hogy a vizuális vagy esetleg a hallható élmény annyira erős, hogy elviszi a hátán az egész produkciót. Jót játszani pedig egy gyufásdobozzal is lehet, csak kellő hangulat szükségeltetik hozzá.
Mint kitalálható, a Trasher pont egy ilyen, vizualitásra erősen gyúró alkotás. Viszont ha bárkinek ismerős lenne a művészeti stílus, vagyis a természetellenes, neon színvilág és fura mértani alakzatok, az nem a véletlen műve. Majd 10 esztendeje debütált ugyanis a Thumper nevű játék, amelynek ugyanaz a személy (Brian Gibson) alkotta meg a zenéjét és a képi világát (a Puddle egyik felét ő jelenti). Az a játék egy on-rail shooter és egy ritmusjáték keveréke volt. Viszont a mostani stuff teljesen más. Az akció itt is jelen van és az audio szekció is erős, de utóbbi már nem nélkülözhetetlen játékelem, inkább kiegészítő.
Ha irigykedtem valaha is platform exkluzivitásra, akkor a Trasher biztosan közte volt, ugyanis a játék nem új, már tavaly kijött. Először csak az Apple méregdrága (és értelmetlen?) AR/VR ketyeréjére, majd a Meta Quest sisakokra is. Viszont szerencsére ahogy a Thumper is játszható volt 2D-ben, itt sincs olyan játékelem, ami megakadályozná mindezt, így mostanára debütálhatott simán Steamen a PC-sek számára is. Valamikor majd konzolokra is érkezik, s ha PSVR2-re is, akkor majd kipróbálhatóm a VR élményt, de ez a cikk most csak a síkképernyős változatról fog szólni.
Ott tartottunk, hogy játékmenet. Gyakorlatilag a kígyós játékra hasonlítanak nagyon az alapok, egy amorf lényt kell irányítanunk a képernyő minden irányába és vonalakat, köröket kell átmetszeni. Nem feltétlen kezdenék bele a pontos szabályok ismertetésébe, mert egy videót, vagy a hivatalos guide-ot megtekintve kb. egy perc alatt meg lehet érteni, szövegesen magyarázva meg hosszú bekezdésekbe tartana és nem feltétlen lenne izgalmas olvasmány. A lényeg, hogy valami olyasmi játékélményt kell elképzelni, mint a PS3-as flOw volt, csak vadabb, akciódúsabb formában. Eleinte csak elég a vonalakat metszegetni, később jönnek ellenfelek, pajzsok is, mi meg kapunk további lehetőségeket, például lőfegyvert, meg időlassítást.

Olyan féltáv környékén (pont mikor betanulunk minden alapot), kezd begorombulni az egész élmény, no meg a nehézség. Nem is feltétlenül azért, mert ekkorra már egészen sok lehetőségünk akad, hanem mert a képernyő is egyre inkább telítődik. Szó se róla, jó ránézni a Trasher nyújtotta színes kavalkádra, de profin áttekinteni már egyre nehezebb, a későbbi pályák már nagyon “zajosak” (pláne, hogy lényünk is egyre nagyobb és kitakar). Éppen ezért a játszhatóságban a szerencse is egy jelentős faktort jelent, ami azért nem mindenkinek lesz szimpatikus. Játszani amúgy többféleképpen is lehet. nekem bevált a kontroller, de van egeres metódus (amit nem tudtam kipróbálni, mert a Steam Deckem nem kezelte flottul azt a darabot, amit rákötöttem), és a tapipad is működik. Nem rossz úgy sem, de mindenképp szokni kell.
Kicsit rosszul érzem magam, amiért szerényebb pontszámot adok, de ebbe érdemes a fentiek mellett azt is beleszámolni, hogy bizony erősen rétegjátékról van szó. Kár volna viszont tagadni azt is, hogy valamelyest repetitív az élmény, ugyanazok a patternek köszönnek vissza világonként és a boss harcok sem különösebben egyediek. A mostani kiadást szerencsére nagyon is optimalizálták a Steam Deckre (vaj simán, 90fps-sel fut), kapott toplistákat és achievementeket is, valamint kapott a kiadás egy szépészeti beavatkozást is a VR változatokhoz képest. A Trasher viszont nem érdemtelenül nyert egy rakás díjat is, szóval érdemes kipróbálni. Legfeljebb nem fogjuk annyiszor elővenni, mint a kistesó Thumpert.
Értékelés: 7/10
Fejlesztő: Puddle
Kiadó: Creature Label
Platform: PC

