Tudtán kívül megvásárolt és átvett három 500 ezres telefont, majd jöttek a Telekom zavaros levelei

Olvasónk, András (nevét kérésére megváltoztattuk) szeptember 14-én megkapta Díjnet-számláját, ezen az online felületen fizeti be havonta az internet és tévé díját. Ekkor vette észre, hogy a szokásos összegen felül egy 67 ezer forintos tétel is volt a számlán. Az összeg mellett csupán annyi szerepelt, hogy részletfizetés, így felhívta a Telekomot.

Ekkor közölték vele, hogy augusztus 12-én megrendelt a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, jelszavas azonosítást követően három Samsung Galaxy Z Flip 6 DS 5G 256GB készüléket 22 havi részletfizetéssel, összesen 1 490 720 forint értékben. A Telekom nyilvántartása szerint a készülékek kiszállítása egy nappal később meg is történt a rendelés során megadott óbudai szállítási címre.

A Magyar Telekom ezután Andrást arról tájékoztatta, hogy ha fenntartja állítását – magyarán kitart amellett, hogy nem ő vette a telefonokat –, akkor tegyen rendőrségi feljelentést. Ez sem ment könnyen. A III. kerületi Rendőrkapitányságon ugyanis jelezték neki, hogy – miután a Telekom szerint átvette a csomagot – egyelőre nincs mit tenni. Azt javasolták neki, hogy vegye fel a kapcsolatot a futárszolgálattal.

Ezt meg is tette, a válasz hamar megérkezett:

Adataink szerint nem történt csomagkézbesítés a címre a megadott napon a megadott feladótól.

Vagyis a a GLS megerősítette, hogy sem András, sem más nem vett át telefonokat aznap a Telekomtól a szóban forgó óbudai címen. Ezután ismét bement a rendőrség, és sikerült feljelentést tennie.

András közben többször is járt a Telekom irodáiban, és egy alkalommal feltűnt neki, hogy

valaki megváltoztatta a kapcsolattartó adatait: a Magyar Telekom rendszerében már egy számára ismeretlen email cím és telefonszám szerepelt a neve mellett.

András szerette volna kikérni a megrendelésről készült hangfelvételt, amire váratlan választ kapott: „Tájékoztatjuk, hogy a fenti megrendelés során rögzített hangfelvételt kizárólag abban az esetben bocsájthatjuk az ön rendelkezésére, ha nyilatkozik arról, hogy a kért hangfelvételen ön beszél, vagy ennek hiányában rendelkezik a felvételen hallható harmadik fél hozzájárulásával a hanganyag megismeréséhez”.

Vagyis Andrásnak igazolnia kellett volna, hogy ő beszél egy hangfelvételen, amin nem ő beszél, vagy a másik lehetősége az lett volna, ha előkeríti a tettest, és ráveszi a csalót, hogy adja hozzájárulását a felvétel meghallgatásához.

Olvasónkat a cég arról is tájékoztatta, hogy a készülékek kézbesítése során készült átvételt igazoló dokumentumot nem áll módjukban a rendelkezésére bocsájtani.

De milyen átvételi dokumentum lehet a Telekomnál, ha senki nem vette át a telefonokat Óbudán? A többi között ezt is megkérdeztük a cégtől, ahogy arra is választ szerettünk volna kapni, miként kerülhetett be a rendszerükbe az, hogy ezeket a telefonokat valaki átvette? Feltörték a rendszerüket, vagy esetleg valaki belülről intézte az ügyletet?

A céget írásban kerestük, de érdemi választ nem kaptunk, így arra sem reagáltak, hogy egyedi esetről van-e szó. Annyit írtak, hogy egy konkrét ügyfél panaszával kapcsolatban csak azok számára adhatnak információt, akik jogosultak az érintett előfizetéssel kapcsolatban eljárni, illetve, hogy a panaszokat minden esetben igyekeznek az ügyfelek megelégedésére, a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően kezelni. Miután a válasz nem vitt minket közelebb az igazsághoz, általánosabban fogalmaztuk meg kérdéseinket.

A Magyar Telekom válaszában arról tájékoztatott, hogy az online rendeléseiket ügyfeleik a Telekom-fiókba történő belépést követően, a szükséges azonosítás után tudják leadni. „Az online megrendelt terméket az előfizető kizárólag személyesen veheti át. A kiszállítás alkalmával a futárnak meg kell győződnie arról (személyazonosító okmány megtekintésével), hogy az arra jogosult személynek adja át a megrendelt terméket, illetve, hogy maga az előfizető írja alá az összesítő bizonylatot.”

Ebből a válaszból nem derül ki, a Telekomnál miért látták azt, hogy András átvette a csomagot, miközben ez nem történt meg. Ezután pedig már arról írnak, hogy a Magyar Telekom minden lehetséges fórumon felhívja az ügyfelek figyelmét adataik védelemére a visszaélések elkerülése érdekében. „Sajnos azonban illetéktelenek egyre többször és egyre változatosabb módszerekkel próbálják az ügyfelek személyes és bankkártya adatait megszerezni és azokat felhasználni, gyakran valamely szolgáltató vagy bank nevében eljáró személynek kiadva magukat” – tették hozzá.

Ezzel viszont még nincs vége a történetnek,

olvasónk ugyanis október közepén minden eddiginél zavarosabb levelet kapott a Telekomtól.

Ebben a cég arról írt, hogy András október elején tett bejelentésében azt jelezte, hogy az azonosítójával „öcsödi címen aktivált vezetékes szolgáltatásokat nem ő igényelte, hanem családtagja élt vissza az adataival, ezért kérte a tartozás törlését.” András viszont nem kért ilyet, nem is tudta, hol van Öcsöd (Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében), és nem nyilatkozott úgy, hogy hozzátartozója élt vissza az adataival.

Ugyanabban a levélben arról is írtak, hogy András adatai „nem a Magyar Telekom rendszeréből kerültek ki, hiszen nem okmányokkal történő azonosítás folyt a szerződéskötéskor, hanem

a szerződés szintű jelszavát ismerte meg az elkövető.

Ezután pedig arról, hogy az elmúlt időszakban sajnálatos módon megnövekedett az olyan csalások száma, melyek személyes adatokkal történő visszaélés révén valósulnak meg. „Ezeket a visszaéléseket az teszi lehetővé, hogy az érintettektől valamilyen úton (például adásvételi szerződésből, munkaközvetítőnek megadott adatokból, ügyfelek által használt eszközökből vagy más forrásból) megszerzett adatok segítségével adnak le – elsősorban – online vagy telefonos/chates ügyfélszolgálaton keresztül megrendeléseket az érintettek nevében.”

András eddig két 67 ezer forintos számlát kapott, fizetési felszólításról viszont nem kapott üzenetet. A Magyar Telekomnak írt levelünk másnapján egyébként a cég közölte is Andrással, hogy megteszik a szükséges hatósági lépéseket, az el nem ismert vásárlás számlájának rendezéséig pedig szíves türelmét kérik.

Amennyiben az eljárás kimenetelének függvényében jóváírás érvényesítése szükséges, annak elvégzéséről külön levélben fogjuk tájékoztatni, a következő válaszlevélig a folyószámláját kiemeltük a behajtási folyamatunkból

– tették hozzá.

Miután András feljelentést tett, rákérdeztünk a rendőrségnél, hol tart az ügy. Azt a választ kaptuk, hogy csalás bűntett gyanúja miatt folyamatban van a nyomozás, gyanúsítotti kihallgatás egyelőre nem történt.

The post Tudtán kívül megvásárolt és átvett három 500 ezres telefont, majd jöttek a Telekom zavaros levelei first appeared on 24.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed