Újabb online titán vetett szemet a magyar piacra, mutatjuk, kik ők

A lengyel 4fizjo a hazai online piacra is ráerősítene fitnesztermékeivel. Magyar befektetővel lendülnének mozgásba.

Mi történt? A felek először a Forbes.hu-val közölték, hogy az OTP csoport kockázatitőke-befektetője, a PortfoLion 40 százalékos kisebbségi tulajdonrészt szerez egy lengyel e-kereskedelmi platformban, a 4fizjo nevű, fitnesz- és fizioterápiás piacon mozgó cégben. Az üzletrész ára nem nyilvános.

Miért fontos ez? A PortfoLion csapatának van tapasztalata régiós e-kereskedelmi sztorik építésében.

Két éve sikeres exitet hajtottak végre a Szallas Grouppal, az állásportál lengyel kézbe került.

A korábbi Szallas.hu-alapítók következő cégébe, a Pepitába is beszálltak pár éve, hogy támogassák a piactér nemzetközi terjeszkedését.

Több ebből

Vége? Elhallgattak a fegyverek Libanonban
Újabb online titán vetett szemet a magyar piacra, mutatjuk, kik ők

Kik ők? A 4fizjo 2017-ben alapult, egykori fizioterapeuták hozták létre, Mateusz Oniśk és Adam Grybalow szélesebb körben is hozzáférhetővé akarta tenni a jó minőségű fitnesz- és mozgásszervi egészséget segítő termékeket. A lengyel platform főleg saját márkás termékeket árul.

Számokban. Ma már 120 fős csapattal, 14 ezer négyzetméteres raktárral és havi százezer darab megrendeléssel büszkélkednek. Jelenleg hat piacon működnek, a magyar piacon eddig forgalmazóként, online piactereken voltak jelen (Emag, Pepita stb.), külön platformmal nem. A cég 150 millió zlotyi (közel 14,5 milliárd forint) feletti bevétellel zárhatja az évet.

Igen ám, de! A cég belátta, hogy nemzetközi szinten már nem elég gyors az a növekedési pálya, amit a platform teljesítménye alapján követni tudnak, ezért is ráztak kezet a PortfoLionnel.

„Pontosan illeszkedtek az elképzeléseink a PortfoLion csapatával, ráadásul korábbi sikereik már bizonyították, hogy képesek megadni azt a támogatást az e-kereskedelmi cégek számára, ami a régiós vezető szerep megszerzéséhez szükséges”

– így magyarázza a döntést Mateusz Oniśk, a 4fizjo alapító-tulajdonosa a Forbes.hu-nak küldött közleményben.

Mit jelent ez a gyakorlatban? A covid óta a lengyel cég belépett Szlovákiába és Ukrajnába is, utána arra kerestek szakmai és tőkepartnert, hogy céljaikat Magyarországon és Bulgáriában, vagy akár azon túl előremozdítsák. 2026-ban a Baltikumra is ráerősítenének, ezt szintén a PortfoLion befektetésére alapoznák.

A most bejelentett tranzakció kimondott célja, hogy támogassa a régiós növekedését a sport-, szabadidős és rekreációs termékek piacán. A 4fizjo már jövőre erősítené jelenlétét több országban, Románia és Bulgária mellett Magyarországon is.

Hogy ezt itthon még erősebb marketplace-jelenléttel, vagy akár önálló magyar webáruházzal és marketingköltéssel tennék, egyelőre nem tisztázták.

Hogyan tovább? A deal a lengyel verseny- és fogyasztóvédelmi hivatal jóváhagyására vár, várhatóan néhány hónap múlva zárulhat.

A felek szerint a jövőben a nemzetközi online kiskereskedelmi szolgáltatók legfőbb próbatétele a működési hatékonyság fejlesztése lesz, valamint a gyorsabb, még inkább ügyfélbarát logisztikai folyamatok kialakítása.

Mihály Zsolt, a PortfoLion mostani tranzakcióért felelős szenior befektetési menedzsere szerint a 4fizjo „kivételes növekedési potenciállal és a minőség iránti, feltétel nélküli elkötelezettséggel rendelkezik”, a befektetés pedig „tükrözi a növekvő régiós e-kereskedelmi piacba, azon belül is a sport és fizioterápiás kategóriákba vetett bizalmunkat”.

A borítóképen a 4fizjo alapítói, Adam Grybalow (balra) és Mateusz Oniśk.

The post Újabb online titán vetett szemet a magyar piacra, mutatjuk, kik ők appeared first on Forbes.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed