Nincs pénz kitakarítani Rákosrendezőt, így dübörög tovább mini-Dubaj.
Mi történt? Fejlemény mini-Dubaj ügyben: a Magyar Államvasutak (MÁV) pénteken azt közölte, hogy „forráshiány miatt érvénytelenítette az ajánlatkérő” azt a 14 milliárd forintos tendert, ami a fejlesztési terület – avagy Rákosrendező – kármentesítési és hulladékelszállítási feladatainak ellátásáról szólt.
Miért fontos ez? A döntést azzal a tíz darab szolgáltatásjavító vállalással indokolják, amit Lázár János építési és közlekedési miniszter még január elején jelentett be, a MÁV szerint miattuk kell újragondolni az erőforrások elosztását és felhasználását.
Mi következik ebből? A kiemelt beruházássá nyilvánított fejlesztésről nem gyakran jön új infó sem a kormánytól, sem az arab beruházától. A terület tisztítására összesen 20 milliárd forintért írtak ki tendereket, de úgy tűnik, sokat fog csúszni a beruházás.
Hogyan tovább? A MÁV tehát nem végez kármentesítési, bontási és hulladékelszállítási tevékenységet,
a terület vasútüzemtől elválasztott része pedig várhatóan mostani állapotában kerül eladásra
– írja az állami cég.
Kontextus. A kormány 300 milliárd forintnyi infrastrukturális fejlesztést vállalt a területen. Az ígéretek szerint az arab beruházóval közösen 600–650 ezer négyzetmétert építenének be Rákosrendezőn, közel 350 ezer négyzetméteren épülne közpark. Az 1-es metró meghosszabbítása, valamint új vasútállomás is tartozik a koncepcióhoz.
The post Van 10 pontunk, de nincs 14 milliárdunk: Rákosrendező marad a régi appeared first on Forbes.hu.