Arányaiban még mindig alig fut villanyautó Európában 

Az Európai Unió még mindig hisz a dugattyús motorok 2035-ös tiltásában. Noha ez csak az új járműveket érinti, a szabályozás célja, hogy lassan kikoptassa a “régi technikát” az utakról. Jelen állás szerint a vásárlóknak nincs nagy kedve az átállásra, ezt látva az autógyártók is hevesen tiltakoznak.

Az Unió országaiban összesen 249 millió járművet tartanak nyilván, ennek csupán 1,8%-a teljesen elektromos. Ez számszerűen nagyjából 4,5 millió autót jelent. Ha ideszámítjuk a konnektoros hibrideket, akkor valamivel nagyobb számot kapunk, de még így is csak 3,9% a konnektorból tölthető modellek aránya. Az elterjedésüket nagyban hátráltatja az új négykerekűek gyors áremelkedése, ami sok vásárlót a használt járművek felé terel, ez pedig emeli az átlagéletkort.

A közel negyedmilliárd autó átlagos kora 12,5 év, a sereghajtó Görögország (17,5 év), az első Luxemburg, ott statisztikailag mindenki 8 éves autóval jár. A tavalyi adatok alapján nem a legfényesebb évüket zárták a villanyautók. A piaci részesedésük 13,6%, ami kereken egy százalékos csökkenést jelent 2023-hoz viszonyítva, ezzel párhuzamosan egy kicsit javítottak a konnektoros hibridek, 7,1%-ról 7,7%-ra.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed