Gestalt: Steam & Cinder teszt

Bámulatosan kidolgozott metroidvania a Gestalt: Steam & Cinder, ami a végigjátszást illetően ugyan kicsit rövidre sikerült, viszont cserében közel minden igényt kielégít.

A Gestalt: Steam & Cinder cyberpunk világban az elit zsoldos Aletheia bőrébe bújhatunk, akivel a Kánaán (angolul Canaan) nevű gőzvárosban találjuk magunkat, amit a korrupt zsarnokok és gólemjeik teljesen saját fennhatóságuk alatt őríznek. Elsődleges feladatunk üldözőbe venni egy őrült mutánst, akinek „elfogásával” fény derül egy ősi rejtélyre, mellyel kezünkbe kerül a bűnös metropolisz sorsa. A fordulatos, ámde mindössze 8-9 óra alatt végigjátszható történetet 16 és 32-bites klasszikusok inspirálták. Ránézésre a tengerentúli fejlesztők debütáló alkotása mintha egy ’90-es évekből orrunk elé pottyant LucasArts vagy Sierra kalandjáték volna, csakhogy tesztalanyunk a divatos metroidvania műfaját erősíti. Eme zsánerben számos fejlesztőbanda igyekszik egyedi címekkel előrukkolni, csak az elmúlt közel egy esztendőben hasábjainkon is górcső alá vettünk közülük néhány igen emlékezetes sorstársat. Ilyen volt például a Venture to the Vile, az Ultros béta változata vagy a Prince of Persia – The Lost Crown.

Az említetteknél ezúttal jóval kisebb kaliberű platformer került személyi számítógépünk tárhelyére, jóllehet, többek közt a bevezető ára (20 EUR) miatt erre egyáltalán nem panaszkodhatunk, ugyanis a Gestalt egy szisztematikusan felépített, piszkosul gördülékeny játékmenettel megspékelt ügyességi cím. Nem igazán hoz új színt a stílusba, de már rögvest betöltése után érezhető rajta, hogy sokkal inkább az aprólékos kidolgozottságra és a pazar látványra helyezi a hangsúlyt. Természetesen ezúttal is oda és vissza mászkálhatunk a helyszíneken és találkozhatunk különböző emberekkel, akiktől ilyen-olyan megbízatásokat kaphatunk. A kötelező jelleggel teljesíthető fő sztori vonal opcionális mellékküldetésekkel egészül ki: teljesítésük után soha nem marad el a jussunk, ugyanis pénz, felszerelés és képességfán elherdálható tapasztalati pont ütheti a markunkat. A fontosabb talentumok, mint a kétszeres ugrás vagy a dash, azonban néhány alap misszió elvégzése után válnak elérhetővé és persze ez által fejleszthetővé.

Viszonylag gyakorinak mondhatók a mentési pontok, ahova belépve az életerőnk és az azt növelendő piros színű üvegcsék automatikusan maximalizálódnak, de sajnos a jelenlegi verzió (1.0.4.1) apropóján továbbra is adósak a készítők a gyorsutazás funkciójával, ami nyilvánvalóan megtoldja a játék hosszát. Bízom benne, hogy hamarosan pótlásra kerül, mert eme hiányosságot leszámítva lényegében mindent kielégítőnek találtam a játékmenetet illetően. Habár egy idő után bosszantóvá tud válni, de azon a megszokott dolgon nem is nagyon illik felháborodni egy ilyen játék esetében, hogy az egyik zóna kipucolása után, majd oda visszatérve ismét felbukkannak ugyanazok a nemeziseink. Ha valaki nem akar sokadjára pepecseli velük, mint mondjuk jómagam, akkor könnyedén át ugrabugrálhat felettük, de ha ügyesen acélosítjuk az offenzív kvalitásainkat (pisztoly és kard), úgy gyakorlatilag pillanatok alatt elbánhatunk valamennyijükkel (s legalább addig gyűjtögetjük az XP-t).

Igazán remek időtöltésnek bizonyult a Gestalt: Steam & Cinder. Nem találja fel a spanyolviaszt, hisz főként ismert jellegzetességekkel operál, de érzékelhető, hogy szívvel-lélekkel készült. Mindemellett az NPC-k igazán klasszak és érdekesek, csakúgy, mint a feőellenfelek elleni izgalmas párharcok.

Pontszám: 7/10
Fejlesztő:
Metamorphosis Games
Kiadó:
Fireshine Games
Platform:
PC, Switch

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed