Iron Meat teszt

Az Iron Meat a Contra játékok nyomdokaiba lép, míg hangulatában valamelyest felülkerekedik rajtuk.

Mi történik akkor, ha egy őrült tudós kísérletezget a Holdon, ami végül balul sül el? Hát persze, hogy megjelenik a The Meat nevű idegen, gyilkos mutáció, mely minden útjába kerülő életformát bekebelez. Olyannyira, hogy egy spéci teleport révén a Földre is eljut, ahol egy addig titkos katonai alakulat vakmerő tisztjének bőrében ránk hárul a feladat, hogy fegyverünk közreműködésével száműzzük az ocsmány betolakodókat. A mindösszesen 9 pályát felvonultató futásnak és lövöldözésnek pedig – három különböző nehézségi fokozat kiválasztásával – egyjátékos vagy helyi kooperatív módban rugaszkodhatunk neki.

Az Iron Meat egy igazi szerelemprojekt. Lelkes fejlesztője 2017 tájékán kezdte bütykölni, majd bő két esztendő elteltével már besegített neki a több hasonló stílusú játékon szorgoskodó Retroware nevű csapat. Bátran mondhatom, a kész produktum igazán szuper lett. Magától értetődően első ránézésre simán a műfaj legismertebb címe, a Contra franchise valamelyik tagja juthat eszébe az embernek, tehát az alapanyag kifejezetten inspirálóan hatott, de ahogy nyüstölni kezdjük, könnyedén rájöhetünk, hogy atmoszféráját tekintve ezúttal jóval többről van szó.

Azonban akcióplatformer tesztalanyunkat alapjában véve leginkább a jól bejáratott ötletekből alkották meg, ugyanis a pályák szerkezeti felépítettségét szemlélve – természetesen kisebb-nagyobb módosításokkal – kis híján kivétel nélkül láttuk valahol. Vagyis csinnadrattát rendezhetünk egy mozgó anyahajón, de az elmaradhatatlan liftes szint sem hiányzik a repertoárból. Abban sincs igazán meglepetés, hogy a pályák végén rendre főellenfelek elleni, többfordulós párharc során bizonyíthatjuk állóképességünket, aminek teljesítését követően valamennyiszer jön az elért pontszámunk összegzése és az ebből fakadó, jól megérdemelt szintlépés.

De pechünkre nem hősünk talentumait fejleszthetjük, hanem csak skineket kapunk. Igaz, a készítők ezekből legalább nem fukarkodtak, hiszen 30 fizimiskát ölthetünk magunkra, tudásban viszont nincs semmiféle differencia közöttük. Lőfegyverből egyidejűleg maximum kettő lehet nálunk, általában drónok potyogtatják ki magukból megsemmisítésük után, de a fel-felbukkanó ládikókat is érdemes szétrombolni. A lőszerünk száma árkád játék mivoltából végtelen, és szükség is van erre a szép számra, bármely fokozatot is választjuk. Ebből a szempontból az életünk mennyisége az igazán lényeges különbség, de értelemszerűen a tucatszámra vesztünket akaró nemeziseink kvantitása is növekszik.

Rendkívül kreatívan sikerült az Iron Meat intrója, a ’90-es évek amerikai rajzfilmjeit megidéző animáció megadja a játék alaphangulatát. Meglepetésként érkezett kedvenc platformomra, de az sajnálatos, hogy mindössze egy óra leforgása után végére lehet érni.

Pontszám: 8/10
Fejlesztő:
Ivan Valeryevich Suvorov, Retroware
Kiadó: Retroware
Platform:
PC, PS4|5, Xbox One & Series X|S, Switch

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed