Kilőtt a román és a bolgár újautó-piac áprilisban

913 995 új autót helyeztek forgalomba az Európai Unió területén áprilisban, ezzel 13,7 százalékos növekedést produkált a piac 2023 azonos időszakához képest. A legtöbb ezúttal is benzines járműből fogyott (36%), de kelendőek voltak a hibridek is (29,9%). A dízelmotoros személygépkocsik áprilisban előzték az elektromosokat – igaz mindössze egy százalékkal – a plug-in hibridek pedig az összes eladás 6,8 százalékáért feleltek.

Hirdetés

Az EU tagállamai közül Cipruson mérték a legnagyobb fellendülést tavaly áprilishoz képest, több mint 105 százalékosat. Bulgária márciushoz hasonlóan ezúttal is ott van az élmezőnyben 51,3 százalékos növekedéssel, míg a képzeletbeli dobogó alsó fokán Románia szerepel 34,6 százalékos plusszal – derül ki az ACEA friss jelentéséből.

Hirdetés
A legnagyobb növekedést produkáló EU-s tagállamok

Ország
Növekedés (%)
2023. április (db)
2024. április (db)

1.
Ciprus
+105,4
783
1608

2.
Bulgária
+51,3
2804
4243

3.
Románia
+34,6
9865
13 276

4.
Görögország
+31,3
10 239
13 445

5.
Lengyelország
+25,1
35 486
44 386

Forrás: ACEA

Hirdetés

Jelentős visszaesést egyetlen országból sem jelentettek, Finnország csupán 15,7 százalékos mínuszt produkált, de ez is elég volt a negatív leghez. A skandináv államot Málta követi (-14,1%), míg az észt újautó-piac 9,8 százalékos visszaesése a harmadik legrosszabb volt az EU-ban.

A legnagyobb visszaesést produkáló EU-s tagállamok

Ország
Visszaesés (%)
2023. április (db)
2024. április (db)

1.
Finnország
-15,7
7305
6156

2.
Málta
-14,1
953
819

3.
Észtország
-9,8
1923
1734

4.
Lettország
-7,4
1626
1505

5.
Írország
-3,9
8912
8525

Forrás: ACEA

Hirdetés

Ahogyan arról korábban beszámoltunk, Magyarország 21,4 százalékos fellendülést regisztrált, ezzel az élmezőny felé tendál az EU-n belül. Itthon a hibrid autók voltak a legnépszerűbbek, majdnem a forgalomba helyezett autók felét teszik ki. Némiképp az európai trendekkel szembemenve csak a második helyen szerepelnek a benzines járművek (30,1 %), a dízelmotoros autók jelentős különbséggel csak a harmadikak (12,3 %). Az elektromos és plug-in hibrid modelleknek hazánkban nagyjából egyforma szeletet vágnak ki maguknak a képzeletbeli tortából: előbbi 6,9 százalékot, utóbbi pedig 4,7-et. Érdekesség azonban, hogy tavaly áprilishoz mérten a villanyautók iránti kereslet 78,9 százalékkal nőtt, ez pedig a legnagyobb az összes hajtástípus közül.

A DataForce összesítéséből az is kiderült, hogy mely modelleket vásárolják előszeretettel az EU polgárai. Ezen a listán magabiztosan vezet a Dacia Sandero, de a Volkswagen Golfból is több mint 20 ezer fogyott áprilisban. A Renault Clio pár száz példánnyal múlta felül a T-Roc szabdidő-autót, a top 5-öt pedig a Peugeot 208 teszi teljessé.

A legkelendőbb modellek az Európai Unióban 2024 áprilisában

Modell
Növekedés (%)
2023. április (db)
2024. április (db)

1.
Dacia Sandero
+37,1
18 111
24 835

2.
Volkswagen Golf
+65,1
13 077
21 592

3.
Renault Clio
+23,8
15 598
19 310

4.
Volkswagen T-roc
+16,2
16 540
19 225

5.
Peugeot 208
+ 18,2
14 617
17 273

Forrás: DataForce

Hirdetés

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed