Lesznek még ST és RS Fordok, de nem úgy, ahogy szeretnéd


A Focus ST búcsúja után már csak a Puma ST marad a Ford sportos modellcsaládjából, ráadásul már ezt is csak automataváltóval lehet kapni. Ennek ellenére jó eséllyel nem a jelenlegi Puma lesz az utolsó ST. Bár még nincsenek konkrét, hivatalos tervek arra vonatkozóan, hogy a közeljövőben teljesen elektromos Fordokra aggassák az ST vagy RS jelzést, a gyártó európai termékmarketing vezetője, Jan Herzog az Auto Express-nek elárulta, hogy a cég „nagyon szeretne egy ST vagy RS változatot” egyes elektromos modelljeiből. Herzog az új elektromos Puma Gen-E változatot emelte ki, ám annak is inkább a következő generációja kaphatja meg a legendás betűpárosok valamelyikét. Herzog azt nyilatkozta, hogy „egy sportosabb változat biztosan érkezik, ha nem most, akkor a következő generációval”. A Ford brit részlegénél szintén kiemelték, hogy szeretnék látni a sportos modellek visszatérését.

Ford már korábban is kísérletezett sportos elektromos autókkal, ám egyik esetben sem vitték túlzásba a fejlesztést. A 480 lóerős Mustang Mach-E GT is csak apróságokban tér el a köznapi modelltől, az új Capri és Explorer legforróbb, kétmotoros változatai pedig egyszerűen erősebbek az alapmodellnél. Az utóbbi két villanyautó ráadásul annak is ékes példája, hogy a Ford minden gond nélkül hasznosít újra – akár a rajongók szerint méltatlan módon is – legendás neveket elektromos hajtással. Közel sem biztos azonban, hogy a korábbi ST és RS vásárlók bedőlnek majd ennek a trükknek, amire szintén kiváló példaként szolgálnak a kékoválosok legújabb, Volkswagen alapú villanyautói.


Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed