Már itthon az első olyan Mini, ami Németországban készül!

Most először érkeznek minik a lipcsei gyárból, de a nem kell aggódni, hiszen vidámságát, ötletes belső megoldásait megőrizte az új Countryman, annak ellenére, hogy a külső kicsit „kockább”, talán mondhatjuk, komolyabb lett. Karosszériájának 13 centis hosszabbítása, illetve magasságának 6 centis növelése nagyon jót tett a helykínálatnak is. Továbbra is elérhetőek a John Cooper Works modellek, amik tökéletesen hozzák a sportos hangulatot. Rendkívül látványos a méhsejtmintás hűtőmaszkjuk, amelyekbe kockás zászlós utalásokat is becsempésztek. Ugyanez a motívum a felniken is megjelenik, de jutott még egy kis plakett hátra is, ahol a dupla kipufogóvégek is árulkodnak.

Bent a központi kijelző maradt kerek, de itt is kicsit komolyabbra szabták az autót, mert jóval kevesebb a kerekded forma, mint elődjében. A hangutasításokkal vezérelhető „asszisztens” lényegében egy Spike névre keresztelt virtuális kutyus, aki érdeklődve várja a parancsokat. Emellett vezetési üzemmódok is választhatók, mindegyik valamilyen kapcsolódó hangahatás kíséretében aktiválódik. A JCW modellt vezetve mi mást válaszhattam volna, mint a gokart módot. A rendkívül kényelmes, kicsit kagylósított ülések kifogástalanul tartják az első utasok testét mind derékban, mind combtájékon. Hátul már kevésbé süppedősek az ülések, de a kényelemre itt sem lehet panasz, a csomagtér pedig alapból 460 literes, ami 1450 literig növelhető. Ráadásul a hátsó ülések 13 centimétert csúsztathatók előre és hátra, szóval a Countryman egy igazán praktikus Mini.

Hirdetés

Mini Countryman 3. generáció – méretek

Hosszúság [mm]
Szélesség [mm]
Magasság [mm]
Tengelytáv [mm]
Csomagtér [l]

4433
1843
1656
2692
460-1450

Hirdetés

A BMW-től érkező kormánykerék azonban túl vaskos, azonban ezt gyorsan feledteti a JCW 300 lóereje és 400 Nm forgatónyomatéka, amit a kétliteres, négyhengeres motor küld mind a négy kerék felé. Egészen izgalmas visszadurrogás, szuszogás közepette. A csúcsmodell futóműve is zseniális, ügyesen próbálja palástolni a Countryman magas építésmódjából adódó hátrányokat. Magyarán nem dől vészesen a tempós kanyarokban, a futómű feszes, amit a sportos vérmérsékletű sofőrök imádni fognak, ahogy a pontos kormányzást is, aki viszont a kényelemre esküszik, inkább a Countryman C-vel ismerkedjen. Ebben 1,5 literes, háromhengeres benzinmotor dolgozik, amelynek 170 lóereje, 280 Nm csúcsnyomatéka és 8,3 másodperces 100-as sprintje is elegendő a sportos összhatásért, igaz csak fronthajtást kap, de a rugózása lágyabb.

Hirdetés

Egyelőre még nem próbáltuk, de érdemes tudni, hogy szerepel a palettán tisztán elektromos meghajtású Countryman is kétféle teljesítményszinttel: a 204 lóerős és 250 Nm csúcsnyomatékú változat, az E jelölésű modell hatótávolsága papíron 462 kilométer, míg a 313 lóerős, 494 Nm csúcsnyomatékú SE ALL4 modell pedig 433 kilométert tud egy feltöltéssel.
Na, de jöjjenek a beígért alapárak:

Mini Countryman alapárak (Ft)

Countryman C
13 490 000

Countryman S ALL4
15 980 000

Countryman JCW ALL4
20 435 000

Countryman D
14 740 000

Countryman E
17 100 000

Countryman JCW SE ALL4
19 595 000
































Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed