Íme az újabb bizonyíték, mekkora bajban a nyugati autógyártás!

Kína néhány éve még nem szívesen engedett betekintést a kulisszák mögé, ám az autóiparban a globális terjeszkedés eredményeképp egyre szívesebben mutatják meg, hogyan készülnek a járművek a népköztársaságban. A Chery nemrég megnyitotta legújabb üzemét, amely 830 ezer négyzetméteren terül el, ebből 550 ezer hasznos alapterületnek minősül. Az óriási létesítmény présüzemet, hegesztőműhelyt, fényezőkamrát, összeszerelő üzemet, moduláris üzemet, motor- és sebességváltó üzemet, valamint ezek szükséges támogató létesítményeit foglalja magába. Így a vállalat közleménye szerint a létesítmény önfenntartó, hiszen minden alkatrész helyben készül, és a kész járműveket is itt szerelik össze.

Hirdetés


A Megafactory már a tervezésétől kezdve úgy épült, hogy párhuzamosan tudjon gyártani belső égésű motoros, hibrid és elektromos autókat is. A közlemény szerint az évi 300 ezres járműkapacitást így az aktuális piaci igényekhez tudják szabni. A kész személygépjárműveken túl 200 ezer autóra elegendő alkatrészt is képes előállítani az üzem, ezekből máshol születik kész produktum. A Megafactory jelenleg percenként készít egy kész járművet, amely a tíz különböző platform valamelyikére épül.

A gyár egyik különlegessége a hegesztőüzem, ahol több mint 300 robot végzi a feladatokat az MI vezérletével. Az összeszerelésnél is komoly szerep jut a mesterséges intelligenciának, akár a teljes folyamat automatizálható általa. A robotok feladata itt még nem ér véget, ugyanis a minőségellenőrzésnél is fontos szerepet kapnak: a felületi egyenetlenségeket ellenőrző robot 0,1 milliméteres pontossággal képes azonosítani a eltéréséket, amely párját ritkító az autóiparban.

Hirdetés

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed